معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه برآورد می شود حداقل 200 هزار بیمار روانی مزمن در کشور وجود داشته باشد، گفت: این بیماران، بیمارانی هستند که سابقه بستری مستمر و دارو درمانی داشته اند.
کد خبر: ۳۷۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 11 February 2017
حسین نحوی نژاد روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح نخستین مرکز آموزشی ویژه بیماران روانی مزمن در کشور (احبا) در جمع خبرنگاران افزود: بیماران روانی مزمن وضعیت پیچیده ای دارند و معمولا شرایط آنان با نابسامانی خانوادگی و سوء مصرف مواد مخدر همراه است و گاهی مراقبت آنان باید تا آخر عمر ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: 10 هزار نفر از این 200 هزار نفر بیمار روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی در مراکز روزانه و شبانه روزی هستند.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد با بازنگری یارانه هزینه های پرداخت شده برای بیماران روانی مزمن ، باری از دوش خانواده های آنان برداشته شود.
معاون سازمان بهزیستی گفت: ماهانه شش میلیون ریال بابت هزینه توانبخشی برای هر بیمار روانی مزمن پرداخت می شود اما با توجه به اینکه بسیاری از خانواده های این بیماران از توان مالی ضعیفی برخوردارند باید یارانه های هزینه های توانبخشی بیماران بازنگری شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خانواده های بیماران روانی مزمن، مشارکت زیادی در تامین هزینه های توانبخشی آنان ندارند .
به گفته وی، موارد معمولی بیماران روانی مزمن حداکثر یک تا دو سال با مراقبت دائم به زندگی معمولی بازمی گردند اما مراقبت حتما باید دائمی باشد.
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی نیز در این مراسم در یک پیام صوتی از طریق تلفن همراه بر ارتقای کیفت خدمات بیماران روانی مزمن تاکید کرد.

**اورژانس می گوید مریض بدحال روانی به ما ربطی ندارد
نصر موسس انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی احبا نیز در این مراسم از رفتار اورژانس با بیماران روانی مزمن گلایه کرد و گفت: هنگامی که خانواده ها با اورژانس تماس می گیرند و می گویند که بیمار روانی بدحال دارند ، اورژانس می گوید به ما ربطی ندارد.
وی بر حل شدن مشکل بیمه و محدودیت های قانونی برای بیماران روانی مزمن تاکید کرد و گفت: در بسیاری از مواقع بیماران روانی مزمن با کارتن خواب ها ، یکسان دیده می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار