به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز خطاب به شهردار شیراز پیرامون فوت تعدادی از هم وطنان کارتن خواب در شیراز نامه ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 10 February 2017
متن کامل این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

 

طاغوت برای خاطر این که پسر کِی بود و نوه کِی بود که نبود، برای اعمالش بود، اگر اعمال ما هم یک اعمال طاغوتی باشد، برای خود باشد، نه برای ملت، دعوا بکنیم سر خودمان، نه برای مصالح ملت، این همان طاغوت است، منتها به یک صورت دیگری در آمده؛ اما طاغوت است. طاغوت هم مراتب دارد، یک طاغوت مثل رضاخان و محمدرضا، و یک طاغوت هم مثل کارتر و امثال آنها است، یک طاغوت هم مثل ماهاست…
امام روح الله – صحیفه نور ج۱۳ ص ۷۵

جناب آقای پاک فطرت؛

شهردار محترم شیراز

 

سلام علیکم. با نهایت تأسف و تأثر بنابر اخبار واصله و گزارشات مردمی، با خبر شدیم چند تن از شهروندان بی خانمان و کارتن خواب شیراز در محله سنگ سیاه، در چند روز گذشته از شدت سرما جان خود را از دست داده اند.

 

از خبر شنیدن این فاجعه آن هم در ایام دهه فجر و در فاصله چند کیلومتری حرم شاهچراغ(ع) اگر کسی بمیرد، رواست.

 

متأسفانه افراد و ارگان های مختلفی در شکل گیری این فاجعه انسانی در به اصطلاح سومین حرم اهل بیت دخیل هستند که ما به نوبه خود به عنوان فرزندان انقلابی که محوری ترین شعارش برقراری عدالت اجتماعی است، از تمامی این ارگان ها و نهادهای کم کار و بی مسئولیت، خون خواهی کرده و اجازه نخواهیم داد بیش از این محرومین جامعه قربانی اشرافیت زدگی برخی مسئولین واقع شوند.

 

استاندار فارس، فرماندار شیراز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس سازمان بهزیستی استان فارس، همگی در قبال این فاجعه مسئولند و باید پاسخگو باشند.

 

جناب شهردار سومین حرم اهل بیت

 

حضرتعالی در آبان امسال در آئین گشایش منطقه ۱۱ شهرداری و نخستین مددسرای مهربانی اظهار داشته اید: مددسرای مهربانی با هدف اسکان موقت افراد بی‌سرپناه در شیراز راه‌اندازی شده است.(خبرگزاری تسنیم، ۴ آبان ۹۵)

 

اما آنچه که ما تا به الان مشاهده کرده ایم، عدم پذیرش افراد بی سرپناه در این مددسرا بوده است.

 

اگر درب این گرم خانه از یک ماه پیش باز شده بود و این بی پناهان در آنجا اسکان گزیده بودند، امروز شاهد مرگ دو تن از هم وطنانمان در حوالی حمام حکیم نبودیم.

 

سوال ما از شما این است که چرا از پذیرش کارتن خواب ها در این گرم خانه جلوگیری به عمل آمده است؟ آیا حتما باید آمار مرگ ومیر این افراد به ۵۰ نفر و ۱۰۰ نفر برسد تا حضرتعالی دست به کار شوید؟

 

همچنین طبق اظهارات مسئولین امر، قرار بر این بوده که اردوگاه سلامی با ظرفیت ۷۰۰ نفر جهت اسکان کارتن خواب ها افتتاح شود که متاسفانه امروز شاهدیم فقط ظرفیت محدودی از این اردوگاه تکمیل شده است.

 

به واقع چه افراد و یا ارگان هایی در برابر ساماندهی به وضعیت تأسف بار این بی خانمان ها، سنگ اندازی کرده و یا همکاری نمی کنند؟ چرا معضل "کارتن خوابی" پس از سالها در شیراز هنوز به قوت خود باقی مانده و با وجود آنکه مسئولین مربوطه در این باره، به تعدد شعارپراکنی نموده اند؛ اما هنوز اولیه ترین مراحل – یعنی تأمین محل اسکان برای جلوگیری از مرگ این افراد- برای حل این معضل، در دستور کار قرار نگرفته است؟ یا اگر در دستور کار قرار گرفته به مرحله اجرا نرسیده است؟

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و رهبری انقلاب و امام عصر(عج) بابت این رخداد رقت بار، اعلام می دارد که در راستای احقاق حقوق محرومین و پابرهنگان جامعه با هیچ احدی رودربایستی نداشته و اگر بیش از این شاهد اهمال مسئولین امر در این موضوع باشد، دیگر سکوت نکرده و به وظایف انقلابی و عدالتخواهانه خود در این باره عمل خواهد نمود.

 

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار