تابناک تهران - برنامه جدید اورژانس تهران رسیدگی سریع به بیماران با افزایش موتورآمبولانس‌ها برای غلبه بر ترافیک است که در این راستا 400 موتورآمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه می‌شود.
کد خبر: ۳۷۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 08 February 2017
ترافیک در هر شرایطی سخت و غیرقابل تحمل است، اما زمانی که بیماری و نیاز به پزشک داری، یا زمانی که خودت پزشک یا پرستاری هستی و میدانی که ثانیه های دیر رسیدنت می تواند جان بیمارت را به خطر بیندازد، دیگر هر ثانیه از ترافیک برایت حکم مرگ دارد و زمین و زمان را مقصر میدانی!!!!!! این حس برای آمبولانس ها در کشورمان و بیشتر در تهران تقریبا دیگر جزیی از کارشان شده..... 

بر اساس قانون باید زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در شهرها به زیر هشت دقیقه و در جاده‌ها به زیر ۱۵ دقیقه برسد که این زمان در جاده‌ها محقق شده است؛ ولی در شهر تهران هنوز با زمان هشت دقیقه رسیدن بر بالین بیماران فاصله داریم و متاسفانه به علت ترافیک، زمان طلایی را برای نجات بیماران از دست می‌دهیم.
افزایش موتولانس ها در پایتخت / ترافیک مهم ترین چالش تهران برای اورژانس
تقریبا مهم ترین چالش اورژانس در تهران برای رسیدن سریع به بالین مصدومان و بیماران، ترافیک است، هرچند القای فرهنگ ترافیکی در برخورد با آمبولانس های اورژانس و یا ماشین های امدادی مثل آتش نشانی در بین مردم هنوز جای کار بسیار دارد، اما برخی راهکارها و وسایل هم هستند که می تواننداین مشکلات را کمی کمتر کنند، یکی از این راهکارها استفاده از موتولانس یا همان موتورآمبولانس است....

استفاده از موتورآمبولانس‌ها برای این است که قبل از رسیدن خودروی آمبولانس، تکنسین های اورژانس با تجهیزات کافی با استفاده از موتور به سرعت به بالای سر بیماران برسند و خدمات اولیه را ارائه کنند تا آ‌مبولانس برسد.

هم اکنون ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در ۱۵۵ پایگاه اورژانس تهران فعال است و ۳۰ دستگاه موتورلانس نیز در این مجموعه بکارگیری شده است. حالا مرکز اورژانس تهران از افزایش آمبولانس ها و موتورآمبولانس های پایتخت خبر داده است.

اسدالله موسوی، رئیس اورژانس تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، با اعلام خبر افزایش آمبولانس های پایتخت گفت: « تا پایان امسال ۲۰۰ دستگاه موتورآمبولانس و ۲۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه می‌شود و سال آینده نیز ۲۰۰ موتورآمبولانس دیگر نیز به پایگاه‌های اورژانس تهران اضافه خواهد شد و به این ترتیب در شهر تهران ۴۰۰ موتورآمبولانس مسئولیت اصلی رسیدگی سریع به مصدومان و بیماران اورژانسی را به عهده می‌گیرند.»

وی ادامه داد: «از مجموع ۲۰۰ خودروی آمبولانس که امسال اضافه می‌شود، ۷۰ آمبولانس، جایگزین آمبولانس‌های فرسوده قدیمی می‌شوند. در واقع ۱۳۰ آمبولانس به مجموعه ناوگان اورژانس تهران افزوده می‌شود و شمار آمبولانس‌های تهران به ۳۳۰ دستگاه می‌رسد.»

رییس اورژانس تهران درباره برنامه این موتورآمبولانس ها اظهار کرد: «برنامه این است که کل سطح شهر تهران با موتورآمبولانس ها پوشش داده شود و این موتورها در جاهایی مستقر شوند که نزدیک ترین فاصله را با مردم داشته باشند و از جمله، این پایگاه‌های سیار در سرای محلات شهرداری‌ها و میادین مختلف استقرار پیدا می‌کنند تا فاصله مردم با پایگاه اورژانس به کمترین حد ممکن برسد و به خصوص در جاهایی که تراکم جمعیت و ترافیک بیشتر است، تعداد موتورآمبولانس ها بیشتر خواهد بود.»

اسدالله موسوی، رئیس اورژانس تهران، در پایان با اشاره بر افتتاح مرکز آمبولانس های جدید در تهران افزود: «در نظر گرفته شده تا ۵ پایگاه اورژانس در ایام دهه فجر افتتاح شود که پایگاه مترو صادقیه و امیر آباد انجام شد و ۳ مرکز دیگر که دو مورد در ایستگاه های مترو و دیگری در دهکده المپیک است و در هفته آینده افتتاح خواهد شد.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار