یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سطح عمومی از دولت انتظار دارند تغییراتی در راستای مطالبات آنها در انتخابات ۹۲ صورت گیرد.
کد خبر: ۳۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 21 May 2015
به گزارش تابناک یزد، شهربانو امانی درباره اینکه چقدر تغییرات کابینه در فضای کنونی لازم و ضروری است٬ گفت: اول باید به این موضوع اشاره کنم که این مسئله از اختیارات رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه است که با توجه به این اختیارات٬ می‌تواند هر تغییر را که لازم بداند٬ انجام دهد.

معاون سازمان محیط‌زیست ادامه: فارغ از این اختیارات باید گفت در عرف نیز این‌گونه تغییرات پذیرفته است و طبیعی است با توجه به روندی صورت گرفته؛ در تجزیه و تحلیل عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف٬ هم مخالفان و رقبای دولت٬ و هم موافقان دولت انتظار دارند تغییراتی در کابینه به وجود بیاید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طب افزود: به وضوح می‌توان مشاهده کرد که امروز سطح عمومی جامعه از دولت این انتظار دارند که تغییراتی در راستای مطالبات آنها در انتخابات سال ۹۲ صورت گیرد. به هر حال این مردم با مشارکت خود٬ فرصتی را در اختیار این تفکر سیاسی قرار دادند.

این نماینده دوره ششم مجلس شواری اسلامی بیان کرد: جامعه تا به امروز به دولت فرصت داد بتواند حوزه سیاست خارجی را سامان دهد و مسئله مذاکرات هسته‌ای را به سرانجام برساند؛ هرچند در این مدت انتظار‌ها و مطالبه‌های عمومی جامعه در حوزه داخلی برآورده نشده است. هنوز با توجه به دو انتخابات مهم امسال شاهد هستیم که وقایع عجبی در حوزه داخلی در حال رخ دادن است و مخالفان دولت در دستگاه‌های اجرایی٬ به صورت هدایت شده در پی ناکارآمدی این دولت و حرکت در جهت مخالف مطالبات حقیقی مردم هستند.

امانی با اشاره به گذشت دو سال از عمر دولت و قدم‌های بلند در سیاست خارجی تاکید کرد: امروز و در سال جدید٬ باید دولت پاسخ روشنی به افکار عمومی در مورد شعارهای انتخاباتی خود بدهد و تغییرات و تحول‌های داخلی را در راستای انتظارهای کسانی که تلاش کردند این پیروزی رقم بخورد٬ انجام شود و با عمل به وعده‌های خود اعتماد مردم را بیشتر کسب کند.

وی در پاسخ به این سوال که امروز با توجه به نتیجه رسیدن نسبی مذاکرات هسته‌ای و روند مثبت سیاست خارجی چقدر تغییر و تحول در دولت ضروری و لازم است؛ تصریح کرد: ما در سال ۹۴ دو انتخابات بسیار مهم در پیش رو داریم و مردم انتظار دارند دولت بتواند در حوزه داخلی به خوبی این امر را به سرانجام برساند. در این مسیر هنوز فکر می‌کنم مردم انتظار دارند در حوزه اجرایی داخلی تغییرات لازم و ضروری رخ دهد.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در باره انتقادهای مخالفان دولت در مورد تغییرات احتمالی در کابینه خاطرنشان کرد: این صحبت بسیار طبیعی است امروز کانون مخالفان دولت در مجلس از تمام توان خود استفاده می‌کنند تا دولت در مسیر خود موفق نباشد.

امانی گفت: افکار عمومی در حوزه‌های مختلف نوعی بی‌سامانی سیاسی مشاهده می‌کنند؛ هرچند فضای جدیدی ایجاده شده که با گذشته متفاوت است؛ اما دولت باید بداند مخالفان با منابع مالی افسانه‌ای و قدرت نانوشته می‌توانند قوه مجریه را ناکارآمد کنند و می‌بینم چقدر امروز گزینش یک مدیر استانی چقدر پیچیده و طولانی است، بنابراین دولت باید در راستای ساماندهی این وضعیت تغییراتی را صورت دهد.

این نماینده اسبق مجلس در پایان یادآور شد: هرچند صلاح مملک خود را خسروان دانند٬ اما مردم از دولت انتظار دارند به همه وعده‌های خود عمل کند و کلید آقای روحانی قفل‌های داخلی را نیز باز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار