رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری گفت: امحای کالای قاچاق با توجه به افزایش کشفیات در10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته، چهار برابر شده است.
کد خبر: ۳۷۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 06 February 2017
حبیب الله حقیقی، روز دوشنبه در حاشیه همایش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در ستاد ناجا برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در 9 ماهه امسال، نزدیک به 33 میلیارد تومان امحای کالای قاچاق داشتیم.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری گفت: اگرچه در مقطعی محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای برای امحای کالای قاچاق داشتیم ولی امروز با توجه به تدوین آیین‌نامه‌های جدید، اصل بر امحای کالاهای قاچاق مکشوفه است.
 
حقیقی، کشفیات کالای قاچاق در سال 95 را بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این کشفیات در مقایسه با رقم پنج هزار میلیارد تومانی کالای قاچاق کشف شده در کل سال 94، افزایش 60 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد:وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در صدر دستگاه‌های کاشف در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارند.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در حال حاضر و براساس آیین‌نامه‌های تدوین شده، بازتوزیع کالاهای قاچاق مکشوفه در بازار کاملا ممنوع است و امیدواریم سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی نیز اقدامات موثرتری در این بخش انجام دهد چرا که گزارش‌های ارسال شده حاکی از دپو شدن حجم زیادی کالای مکشوفه در انبارهاست که می‌بایست تعیین تکلیف شود.
 
حقیقی بر ضرورت بهره‌مندی بیشتر از دستگاه‌های کنترلی جدید ازجمله ایکس ری (اسکن با اشعه ایسک) در مرزها تاکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار