اکنون هر مددکار به طور میانگین دارای ۵۳۰ پرونده مددجویی است و این در حالی است که نقطه آرمانی و ایده آل ما ۱۰۰ پرونده برای هر مددکار است تا مددکاران بتوانند با رسیدگی هرچه بهتر، تمامی نیازهای خانواده های مددجو را با سرعت بیشتر بررسی و پیگیری کنند.
کد خبر: ۳۷۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 06 February 2017
رئیس کمیته امداد در دیدار با امدادگران حوزه حمایت به منظور بررسی عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده، با تاکید بر ساماندهی وضعیت مددکاران، گفت: با توجه به اینکه مددکاران رسیدگی به امور مددجویان را بر عهده دارند، باید افزایش واگذاری اختیارات به مددکاران و ارائه آموزشهای لازم به آنان با جدیت بیشتری پیگیری شود.
 
وی در ارتباط با حجم بالای تعداد پرونده‌های در اختیار هر مددکار افزود: اکنون هر مددکار به طور میانگین دارای 530 پرونده مددجویی است و این در حالی است که نقطه آرمانی و ایده آل ما 100 پرونده برای هر مددکار است تا مددکاران بتوانند با رسیدگی هرچه بهتر، تمامی نیازهای خانواده های مددجو را با سرعت بیشتری بررسی و پیگیری کنند.
 
فتاح با بیان اینکه تا حد امکان پرونده‌های زنان سرپرست خانوار باید به بانوان مددکار واگذار شود، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد، افزایش تعداد بانوان مددکار برای زنان سرپرست خانوار است و بر این اساس مددجویان زن سرپرست خانوار زیر 50 سال باید مددکار خانم داشته باشند.
 
رئیس کمیته امداد بر لزوم باز تعریف خدمات حمایتی برای اقشار خاص تاکید کرد و افزود: برای گروه‌های خاص جامعه هدف این نهاد از جمله سالمندان، زنان سرپرست خانوار و دانشجویان باید بسته‌های خدمتی ویژه طراحی و ارائه شود  و همچنین در هر استان با توجه به شاخص‌ها و وضعیت خاص اقلیمی، محیطی و فرهنگی آن استان باید به صورت اقتضایی و متناسب با شرایط آن، خدمات به مددجویان بازتعریف شود و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها هم باید تا حد امکان خلاصه‌سازی و تجمیع و اختیارات لازم به استانها داده شود.
 
وی تقویت خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت را امری ضروری عنوان کرد و افزود: برای جذب و بازگشت دوباره افراد بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل کرده بایداز تمام توان و ظرفیت های موجود استفاده کرد.
 
فتاح با اشاره به اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده متولی  بحث توانمندسازی مددجویان در زمینه‌های مختلف است، افزود: تقویت خدمت کمک به امر ازدواج از موارد مورد تاکید است و بر این اساس تا پایان امسال باید تمام  صف‌های پشت نوبت برای دریافت خدمات اصلی مانند جهیزیه و وام از بین برود. بر همین اساس  راهکارهای برنامه خروج هدفمند مددجویان از چرخه حمایت برای سال آینده باید تقویت و اجرایی شود.
 
رئیس کمیته امداد بر افزایش روند کمی و کیفی خدمت‌رسانی به مناطق محروم و دور دست تاکید کرد و یادآور شد: شاخص‌های اثربخشی خدمات از جمله بازدید از منازل مددجویی، بار مراجعه حضوری به کمیته امداد، فاصله زمانی درخواست خدمت تا زمان ارائه آن از مواردی است که باید نتایج آن احصاء و نسبت به ارتقاء آن برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام شود.
 
فتاح با بیان اینکه کمیته امداد تا حد امکان باید در زمینه ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای به مددجویان گام بردارد، ادامه داد: باید هزینه‌های درمان برای مددجویان رایگان شود و این امر با تقویت بیمه مکمل مددجویان فراهم خواهد شد.چرا که با توجه به بالا بودن هزینه برخی بیماری‌ها و عدم استطاعت مالی مددجویان، می‌توان از طریق تقویت بیمه مکمل نسبت به رفع این دغدغه اقدام کرد.  
 
رئیس کمیته امداد با اشاره به پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه و سوانح طبیعی منازل مسکونی و لوازم زندگی تمام مددجویان بر تداوم سیاست بیمه حوادث مددجویان و دستور برای برنامه‌ریزی لازم جهت سنوات آتی تاکید کرد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: مددکاری ، خانواده ، پرونده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار