معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام 102 میلیون ویزیت سرپایی، 21 میلیون بستری و 1.5 میلیون زایمان طبیعی رایگان در اجرای طرح تحول سلامت در کشور خبرداد.
کد خبر: ۳۷۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 05 February 2017
محمد آقاجانی روز یکشنبه در نشست خبری وزارت بهداشت به مناسبت دهه فجر افزود: با اجرای طرح تحول سلامت 23 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور ساخته می شود، 40 هزار تخت بیمارستانی معادل نیمی از تختهای بیمارستانی نیز نوسازی شدند.
وی اضافه کرد: در این دولت بر خلاف دولتهای گذشته مقوله سلامت مورد توجه جدی دولت و رئیس جمهوری است و یک تغییر نگرش جدی در این زمینه صورت گرفته است.
وی گفت: طرح تحول سلامت دستاوردهای بی نظیری را برای مردم داشته است. 21 میلیون نفر در بیمارستانهای دولتی در سه سال گذشته بستری شدند و فقط تا 7 درصد کل هزینه ها را پرداختند و کل سهم هزینه های پرداختی مردم در بخش دولتی و غیر دولتی و سرپایی و بستری از 53 درصد کل هزینه های درمان به 40 درصد کاهش یافته و این یک دستاورد بی نظیر است.
معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در مدت سه سال گذشته شش هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند و اکنون در 301 شهر محروم فعالیت می کنند.
وی گفت: علاوه بر آن 843 پزشک متخصص و فوق متخصص در 19 رشته مختلف در اورژانس 412 بیمارستان کشیک شبانه روزی هستند.
وی اضافه کرد: در 658 پلی کلینیک سرپایی نیز 17 هزار پزشک متخصص با تعرفه دولتی 3500 تومانی به مردم خدمات سرپایی ارائه می کنند و 250 کلینیک سرپایی دیگر نیز در حال ساخت است و تا پایان دولت یازدهم به پایان می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار