فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال بارش برف محور ترانزیتی خاش به زاهدان از محدوده میرآباد و اناری تا چانعلی و بالاتر یخ زده و به شدت لغزنده است.
کد خبر: ۳۷۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 04 February 2017
محمداکبر چاکرزهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه می کنیم مردم منطقه بدون ضرورت از منزل و یا شهر خارج نشوند، مسافران و رانندگان خودروهای عبوری نیز با احتیاط تمام رانندگی کنند.
وی اظهار داشت: تاکنون دهها نفر از مردم منطقه در حاشیه تفتان و نیز مسافران عبوری گرفتار در برف و سرما توسط امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران و کارکنان حوزه بخشداری نوک آباد و همکاری سایر دستگاههای اجرایی و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه امدادرسانی و به مکانهای امن انتقال داده شده اند.
فرماندار شهرستان خاش گفت: براساس گزارشهای رسیده از مناطق مختلف این شهرستان به ویژه حاشیه تفتان ریزش باران و برف از بامداد امروز شروع شده و همچنان ادامه دارد.
محمداکبر چاکرزهی افزود: بارش برف در ارتفاعات و دامنه های تفتان، حوزه نوک آباد و نیز محور ترانزیتی خاش به زاهدان گزارش شده است.
وی بیان کرد: ریزش باران در مناطق ایرندگان، کارواندر، حوزه دشت آبخوان، گوهرکوه، چاه احمد، نازیل، اسکل آباد، نوک آباد، سنگان و پشتکوه مردم را شادمان کرده است.
فرماندار خاش اظهار داشت: در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه احتمال بارشهای تند و سیل آسا وجود دارد طی چند نوبت جلسه ستاد حوادث پیش بینی نشده در شهرستان خاش تشکیل شده است.
وی افزود: تدابیر لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اندیشیده شده و هم اینک اکیپ های مختلف امدادی و خدمات رسان در حوزه شهر و روستا در نقاط حادثه خیز حضور دارند.
فرماندار خاش گفت: برخی از منازل مسکونی قدیمی و خشت و گلی خسارت دیده اند که نیروهای امدادی هلال احمر و شهرداری مشغول خدمات رسانی هستند.
وی بیان کرد: اکیپ های شهرداری خاش از شب گذشته تاکنون در نقاط مختلف شهر حضور دارند و کارهای امدادرسانی را با قوت تمام انجام می دهند.
چاکرزهی ادامه داد: با توجه به خطر وقوع سیل و برف سنگین در مناطق مختلف شهرستان تمامی نیروهای امدادی و دستگاههای ستاد مدیریت بحران تا زمان خروج این سامانه بارشی از منطقه و استان در حالت آماده باش قرار دارند.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش افزود: برخی از رودخانه های مهم مانند رودخانه ایرندگان طغیان کرده اند که ضرورت دارد روستاییان و عشایر و مردم منطقه از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
فرماندار شهرستان خاش گفت: اعزام نماینده ویژه از سوی رئیس جمهوری برای بررسی آسیب های سیل و خسارات بارندگی ها نشان از توجه دولت به سیستان و بلوچستان دارد.
چاکرزهی در نشست اعضای ستاد بحران شهرستان خاش افزود: بارش برف و باران در این منطقه که مردم سالها در انتظار نزول رحمت های الهی بوده اند سراسر خیر و برکت است.
وی اظهار داشت: وقتی مردم خسارت دیده شکرگزار نعمت پروردگار هستند، نشان می دهد که به دنبال نشاط و شادابی زمین و آبادانی و سرسبزی منطقه هستند.
فرماندار خاش ادامه داد: جدای از انسانها و حیوانات و گیاهان، بخوبی آثار نشاط را در کوهها و دشت و بیابان مشاهده می کنیم لذا همگان باید سپاسگزار نعمتهای پروردگار باشیم.
وی تاکید کرد: مسئولان هم وظیفه دارند شکر نعمت را بجای آورند و در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.
مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد خاش نیز گفت: به علت بارش برف ارتباط ساکنان روستایی ارتفاعات و دامنه تفتان قطع شده اما در پایین دست و در محور ترانزیتی خاش به زاهدان تردد جریان دارد.
بارش برف در ارتفاعات تفتان و مناطق تمندان، جم چین، سردریا، نوک آباد، اسکل آباد، میرآباد، اناری، چانعلی و بارش باران در مناطق روستایی خاش مانند گورچان، گزو، بیلری، نوک آباد، گوهرکوه، ایرندگان، کارواندر، دشت آبخوان، سنگان، ترشاب، شوگه، خان بی بی، سرتلاپ، کروجی، اسپیتک و غیره سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران شده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار