تابناک تهران - مشکلات و کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران با توجه به جمعیت بالای پایتخت نشینان، بزرگترین دلیل تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر است.
کد خبر: ۳۶۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 27 January 2017
یکی از مشکلات کلان شهری مانند تهران تردد خودروهای تک سرنشین به جای وسایل نقلیه عمومی است که خود به دلیل نبود اتوبوس کافی، شلوغی مترو و همینطور دود زا بودن و فرسودگی این وسایل معضلی بزرگ محسوب می شود و بیشتر افراد استفاده از اتومبیل شخصی خود را ترجیح می‌دهند.
 
مسئولان در حالی مردم را به استفاده از اتوبوس و مترو تشویق می کنند که هنوز زیرساختهای داشتن حمل و نقل عمومی قوی و در شان شهروندان هنوز در پایتخت فراهم نیست ومتاسفانه کلانشهر تهران سالهاست که از کمبود اتوبوس و مترو رنج می برد.
تهران نیازمند یک هزار واگن در بخش حمل و نقل ریلی / نیمی از اتوبوس ها از رده خارج شدند 
ناوگان اتوبوسراني با سهم 18 درصدي مجموع سفرهاي درون شهري روزانه 4/4 ميليون مسافر جابه‌جا مي‌كند، اين در حالي است كه طبق گفته های مسئولان و کارشناسان در وضعيت موجود سالانه حداقل يك هزار دستگاه اتوبوس به دليل فرسودگي و استهلاك بايد از رده خارج شود به عبارت ديگر، اگر هرسال يك هزار دستگاه اتوبوس جديد هم به تهران داده شود تنها مي‌توان وضع موجود را حفظ كرد در حالي كه تقاضاي سفر روز به روز افزايش مي‌يابد.
 
احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، نیز در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران تنها به کمبود یک هزار واگن در بخش حمل‌و‌نقل ریلی اشاره کرد.
 
وی گفت: " در خصوص توسعه خطوط ریلی با مشکلات زیادی مواجه هستیم به همین دلیل باید تعداد واگن‌ها را افزایش دهیم."
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: "در پنج سال گذشته 7هزار و 100 دستگاه اتوبوس به شبکه اتوبوسرانی افزوده شده که در حال حاضر نیمی از این تعداد اتوبوس‌ها از رده خارج هستند."
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به افزایش زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط بی آر تی، ادامه داد: "گرچه در این مدت 600 دستگاه اتوبوس دو کابین از سوی شهرداری به ناوگان تزریق شده اما 900 دستگاه نسبت به  پنج سال قبل کم داریم حال آنکه نیاز شهر تهران به وسایل حمل و نقل عمومی نیز افزایش یافته است. هر چند زیر ساخت های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط بی آر تی نیز افزایش داشته است."
 
وی افزود: " طبق برنامه جامع حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی باید دارای 11 هزار دستگاه اتوبوس باشد و این در شرایطی است که تقاضا برای حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است."
 
احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، در پایان  کفت: " اگر ناوگان حمل و نقل ریلی افزایش یابد می توانیم سر فاصله قطارها را به حداقل زمان ممکن کاهش دهیم."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار