تابناک تهران - باور کردنش هم سخت است، دیدن آتشی نهفته زیر خروارها خاک و آهن و لباس که با یک حرکت لودر ها و بیل های مکانیکی به ناگهان شعله ور می شود و دودی مشمئز کننده و سفید رنگ را راهی ریه های امدادگران می کند. اینجا اما در بدترین شرایط، همه چیز به درستی انجام می شود. تمام نیروها از آتش نشان و پلیس گرفته تا نیروهای شهرداری وظایفشان را به بهترین وجه انجام می دهند.
کد خبر: ۳۶۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 25 January 2017
همه چیز در سه ساعت و نیم تمام شد، از جرقه اول تا آواری که بر سر شهر خراب شد. این روزها اما پلاسکو دیگر آن ساختمان بلند خیابان جمهوری نیست. جایش در نگاهها خالی است، درست مثل آتش نشان‌هایی که طعم شهادت را چشیدند و پرکشیدن را میان شعله ها تجربه کردند.
 
به نزدیکی چهار راه استانبول که میرسی هنوز همه چیز داغ است. کسبه پلاسکو گویا هنوز باور ندارند که دیگر ساختمان و مغازه و چک و تلفن و مشتری و خرده و عمده فروشی در کار نیست و همه چیز برایشان تمام شده است. هر روز عده زیادی در خیابان منوچهری جمع می‌شوند تا شاید از کنار هم بودن آرام شوند، می‌گویند غصه دسته جمعی، تسکین می‌آورد. چهار راه استانبول اما هنوز پر رفت و آمد است و شلوغ، اما این بار نه از مشتریان پلاسکو.....
 تغییر نام چهارراه استانبول به آتش نشانی در دستور کار شورای شهر
کمی آنسوتر اما عده زیادی پس از 130 ساعت ایستادگی و جانفشانی، همچنان در تلاشند. از آتش نشان ها و نیروهای شهرداری گرفته تا پرسنل آموزش دیده و متخصص قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء. حتی نماینده‌های شرکت‌های آب و گاز هم لحظه‌ای میدان را ترک نمی‌کنند تا مبادا حادثه ای جدید، مشکلی برای مردم ایجاد کند.
 
با اینکه ساعت ها و روزهاست که ایستاده اند و حتی برخی می‌گویند این دود خطرناک تر از آن چیزی است که فکرش را بکنی، اما هنوز ایستاده اند. بر اساس استانداردها حضور در منطقه بدون تجهیزات تنفسی و کپسول ممنوع است اما نیروهای امدادی و آواربردار به هیچ چیز دیگری جز پیدا کردن پیکر بچه های آتش نشان و مردم عادی فکر نمی کنند.
 
به خاطر تمام این رشادت ها و تمام این غم هاست که پیشنهاد تغییر نام چهارراه استانبول به آتش نشانی داده شده، این تغییر برای تا ابد زنده ماندن این خاطرات است....
 
اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، از پیشنهاد تغییر نام چهارراه استانبول به شهدای آتش‌نشان خبر داد.
 
وی  با اشاره به بازدید اخیر جمعی از اعضای شورای شهر تهران از محل آوار پلاسکو، گفت: "شب گذشته تونلی از ضلع شرقی آوار پلاسکو حفر شد اما پس از مدتی اعلام شد که اجسادی در این تونل حفر شده وجود ندارند."
 
شاکری با بیان اینکه با توجه به برداشته شدن حجم عظیمی از آوار قرار است محدوده پلاسکو، نیوجرسی با فنس پوشانده شود، ادامه داد: "بامداد امروز با ابوالفضل قناعتی، مرتضی طلایی، اعضای هیات رییسه و مهدی چمران رییس شورای شهر تهران بازدیدی از روند آواربرداری داشتیم که در این بازدید، پیشنهاد شد زمین ساختمان پلاسکو با بنیاد مستضعفان تهاتر شود تا شهرداری بتواند ایستگاهی به نام شهدای آتش‌نشان در این محل بسازد."
 
اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، درپایان تصریح کرد: "همچنین پیشنهاداتی مبنی بر تغییر نام چهارراه استانبول به نام شهدای آتش‌نشان مطرح شده است که قطعا این موضوع در کمیته‌های مربوطه شورای شهر بررسی می‌شود."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار