کد خبر: ۳۶۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 24 January 2017
فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی های 2 روز اخیر افزون بر 200 باب منزل مردم تنها در شهر خاش دچار آبگرفتگی کامل شده است.

به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی دوشنبه شب در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش افزود: 80 نیروی پرتوان شهرداری با بهره گیری از 10 دستگاه کامیون بنز، چهار دستگاه لودر و 11 دستگاه موتور پمپ شهرداری و هلال احمر و اداره آب از ساعت 21 شب گذشته تاکنون تلاشی مستمر برای جلوگیری از ورود آب به منازل مردم در شهر خاش را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر تاکنون افزون بر 60 خانوار را در مکانهای امن اسکان داده اند و همچنان کار امدادرسانی ادامه دارد.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش بیان کرد: برق بخشی از نقاط روستایی دهستان پشتکوه بخش مرکزی این شهرستان به دلیل اتصال شبکه ای قطع شده و متاسفانه امکان تردد جرثقیل به آن نقطه نبوده اما پرسنل سخت کوش اداره برق تلاش دارند در اسرع وقت مشکل مردم را حل کنند.
به گفته فرماندار خاش تاکنون در منطقه ناصری 50 تن کود و 30 هزار لیتر نفت سهمیه روستاییان در انبار روستا خسارت دیده اند.
چاکرزهی ادامه داد: یک گردان از ارتش با تجهیزات و امکانات خودرویی و تانکر آبرسانی برای تامین مواد غذایی و نیز امنیت و انجام کارهای امدادی در آماده باش هستند.
فرماندار خاش تصریح کرد: علاوه بر این، تمامی ادارات و دستگاههای دست اندرکار مانند شهرداری ها، ادارات راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بهداشت، هلال احمر، برق، آب شهری و روستایی، شرکت نفت، تعاون روستایی، جهاد کشاورزی، مخابرات، بنیاد مسکن، دامپزشکی، ارتش و مجموعه فرمانداری و بخشداران و غیره در آماده باش کامل به سر می برند تا در شرایط بحرانی و اضطرار به مردم خدمات ارائه دهند.
شهردار خاش نیز گفت: رعایت نکردن مباحث فنی در ساخت و سازها و انتخاب زمین در محلی نا مناسب برای مردم درد سرساز شده و خسارتهای فراوانی به آنان وارد آمده است.
عبدالمجید تمندانی افزود: در صورت تداوم بارشها آمار 200 خانواری اعلام شده دچار آبگرفتگی شدید به مراتب بیشتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: حداقل هشت جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرداری خاش تشکیل شده و در بازدیدهای مستمر و میدانی بسیاری از نقاط بحرانی شناسایی شده اند.
تمندانی ادامه داد: نیروهای سخت کوش شهرداری در واحدهای فضای سبز، خدمات شهری، حمل و نقل، عمران و غیره در آماده باش کامل به سر می برند.
ابراهیم ایرندگانی رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش نیز گفت: با احتساب بارشهای روز نخست بهمن ماه و بارشهای شب گذشته و امروز و امشب حدود 100 میلی متر باران در خاش باریده است که بر اساس پیش بینی ها تا روزهای آتی امید می رود مقدار بیشتری بارش را در خاش شاهد باشیم.
** بارش 70 میلی متری باران در تمندان خاش
دهیار تمندان از روستاهای حاشیه تفتان نیز از بارش 70 میلی متری باران در این روستا خبرداد و اظهار داشت: بارش باران که از روز گذشته در این روستا آغاز شده و همچنان ادامه دارد از یک سو سبب خوشحالی دامداران و کشاورزان منطقه شده و از سویی دیگر خساراتی را به طرح های زیر بنایی این روستا وارد کرده است.
خان محمد کردی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شدت و تداوم بارندگی ها طغیان رودخانه تمندان و تعدادی از مسیل ها و آبراهه های اصلی و فرعی این منطقه را به همراه داشته است.
وی بیان کرد: بارش بی سابقه باران سبب آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خساراتی به خانه های روستاییان شده و مردم برای عبور و مرور با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی و هشدار های هواشناسی به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ستاد بحرانی با همکاری مردم تشکیل شد که خوشبختانه توانستیم با بسیج نیروهای مردمی مسیر ارتباطی تمندان به دره گل را که‌ بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود باز گشایی کنیم.
دهیار تمندان راه اندازی راهدار خانه را در این منطقه ضروری دانست و خاطر نشان کرد: بارش های فصلی باعث مسدود شدن راه های ارتباطی می شوند که با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه راه اندازی راهدارخانه می تواند امداد رسانی را در مواقع اضطراری تسهیل کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار