نماینده ولی فقیه درمازندران گفت : حماسه اسلامی و مردمی ششم بهمن سال 60 آمل شناسنامه مردم این شهرستان و هویت انقلابی مازندران است .
کد خبر: ۳۶۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 24 January 2017
 ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی دوشنبه شب در آئین سی و پنجمین سالگرد حماسه ششم بهمن آمل در مصلا بزرگ قدس این شهر ، افزود : مازندرانی ها و آملی ها همیشه در خطوط مقدم قرار داشتند و مردم آمل در سال ٦٠ به غائله دشمنان اسلام در کمتر از ١٠ ساعت پایان دادند طوری که امام راحل در وصیت نامه خود از این موضوع یاد و از مردم آمل تشکر کردند.
وی ادامه داد : آملی ها نه تنها در ششم بهمن سال 60 ، بلکه در قیام علویان در مازندران پیشگام بودند و وجود مراجعی چون میرزا هاشم آملی ، آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی خود نشانگر حضور بزرگان در این پهنه است.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : امروز نیز انقلاب اسلامی در یک پیچ بسیار سخت ، پرحادثه ، پرماجرا و به تعبیری پرخطر در تاریخ قرار گرفته است و همه ملت ایران با تاسی از ایستادگی و مقاومت جانانه مردم آمل در برابر زیاده خواهی های استکبار ثابت قدم و استوار باشند.
وی افزود : ما باید تحت هر شرایطی قدرت فکری و فهمی خود را از این انقلاب بالا برده و آن را حفظ کنیم ، چرا که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب اسلامی و الهی است.
او ادامه داد : امروزه دفاع و اقتدار به دست این مردم فهیم ، بابصیرت و هوشیار است که در زمان خطر به دفاع از دینشان می پردازند ، همان طوری که مردم آمل در حماسه سال 60 با نیروی ایمان و بصیرت آگاهانه ، خیال خام استکبار را که قصد تصرف و اشغال شهر آمل و پس از آن شمال کشور را داشت ، خنثی کردند.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : برای ماندگاری و انتقال حماسه ماندگار ششم بهمن سال 60 آمل به نسل های آینده همه بازماندگان آن حماسه و متولیان فرهنگی و سیاسی و اجرایی شهرستان و استان وظیفه دارند ، هرچند این حماسه در 35سال گذشته حفظ مانده و در آینده نیز باید با همین شور و هیجان بیشتری ادامه داشته باشد.
امام جمعه آمل هم در این مراسم گفت : مردم شهرستان هزار سنگر آمل در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 در برابر مائویست های حامی استکبار ایستادگی و برای پایداری انقلاب نوپای اسلامی ایران مقاومت و جانفشانی کردند.
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود : حماسه ششم بهمن افتخاری برای استان مازندران و شهرستان آمل شده که امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود ، از شهر آمل و مردم فداکار این شهر تشکر کردند.
 
وی ادامه داد : مردم دیار علویان مدیون شهدا و حماسه سازان ششم بهمن علاقه وافری به شهدا دارند و حضور در مجالس و محافل شهدا سبب می شود تا ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود کسب کنیم و ضرورت دارد سیره والای این عزیزان را در برنامه های خود قرار دهیم.
مرتضوی گفت : حماسه ششم بهمن یادآور خلق حماسه ارزشمند و ماندگار در تاریخ کهن ایران اسلامی است که مردم این دیار حماسه و ایثار ارزنده ای از خود صورت دادند و باید به پاس خدمات شایسته و از خودگذشتگی حماسه سازان این رویداد بزرگ تلاش کنیم.
در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ٦٠ عده ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف به این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت جانانه به این غائله پایان دادند.
دراین حماسه مردمی و جاویدان که هرسال در آمل گرامی داشته می شود، 41نفر شهید و بیش از دهها نفر مجروح شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار