معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پاکدشت با اشاره به بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: سلامتی مردم بسیار مهّم است و از اینرو بازدیدها به صورت مستمر و بدون وقفه انجام می‌پذیرد.
کد خبر: ۳۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 17 January 2017
معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پاکدشت با اشاره به بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: سلامتی مردم بسیار مهّم است و از اینرو بازدیدها به صورت مستمر و بدون وقفه انجام می‌پذیرد.
 
مواد غذایی در صورت ناسالم بودن موجب بیماری‌های روده‌ای، مسمومیت‌ها و سوء‌تغذیه می‌شود؛ فساد مواد غذایی ناشی از اشکالاتی است که ممکن است در مراحل تهیه، تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی ایجاد شود. از اینرو رعایت اصول بهداشت با اهداف میکروب‌زدایی از مواد غذایی و جلوگیری از رشد و تکثیر میکروب‌ها در مراحل چهارگانه  موجب می‌شود تا مواد غذایی سالم و با کیفیت بالا به دست مصرف‌کننده برسد. منتها در برخی موارد اهداف مادّی سودجویان مانع از توجه کافی فعالان عرصه مواد غذایی به سلامت و بهداشت مواد غذایی می‌شود؛ به ویژه  اینکه سهل‌انگاری و مسامحه سازمان‌های متولی سلامت مردم و نظارت بر بهداشت مواد غذایی نیز فرصت مناسبی برای اینگونه سودجویان فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیّت تأمین سلامت و بهداشت شهروندان، قانون اساسی جمهوری اسلامی در بند 12 اصل سوم و بند یک و دو اصل 43 و نیز اصل 29 قانون اساسی، مواردی از جمله خوراک، بهداشت و تغذیه را به عنوان نیازهای اساسی و حق مسلم همگانی مورد تأکید قرار داده، و دولت را موظف به تأمین حق مسلم ذکر شده شهروندان به بهترین نحو کرده است. در همین راستا و به منظور ضمانت اجرای صیانت از سلامتی و بهداشت شهروندان با هدف پیشگیری از تهدید سلامت و بهداشت جامعه، و نیز مجازات اشخاصی که با جان و سلامتی مردم تجارت می‌کنند، مقرراتی وضع شده تا برخورد جدی با چنین متخلفینی انجام شده و سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

در همین راستا مسئولان شهرستان پاکدشت نیز همواره در بازرسی از واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی پیشگام بوده و نظارت مستمر خود را بر چنین واحدهایی اعمال می‌کنند، تا فرصت خطا را از متخلفین بگیرند. در ادامه بازدیدهای مستمر،در یک بازدید سرزده به ریاست فرمانداری و در قالب گروهی متشکل از مسئولان فرمانداری، بازرسان دامپزشکی، بهداشت محیط، اتاق اصناف و تعزیزات با محوریت بازرسی از مراکز عرضه‌ مواد غذایی به ویژه مرغ‌فروشی‌ها، عطاری‌ها و دکه‌هایی که در کنار جاده اقدام به فروش موادغذایی می‌کنند، راهی چنین مراکزی شدند.

علی علیمحمدی معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پاکدشت در این باره  اظهار داشت: هر روز تعدادی از بازرسان بهداشت محیط، اتاق اصناف و تعزیرات به صورت سرزده، کار نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی  را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به هدف اصلی این بازرسی‌ها ادامه داد:  از آنجا که سلامتی شهروندان اهمیّت بسیار زیادی دارد، چنین  بازدیدهایی به صورت مستمر و بدون وقفه انجام می‌پذیرد تا اطمینان بیشتری نسبت به کیفیت کالای مصرفی حاصل شود.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پاکدشت با بیان حضور واحد سد معبر شهرداری پاکدشت در این بازدیدها گفت: با متخلفین به شدّت برخورد می‌شود و در همین مکان برای متخلفین پرونده تعزیراتی تشکیل، و برای رسیدگی به تعزیرات شهرستان انتقال داده می‌شوند.

علیمحمدی با اشاره به بازدید از واحدهای مرغ‌فروشی عنوان کرد: در مواردی که گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته و یا بدون برچسب بهداشتی یافت شود، تمامی این موارد در محل معدوم می‌شوند، تا افراد این صنف بدانند سلامتی مردم بسیار حائز اهمیّت بوده و هیچ نوع مماشاتی با متخلفان صورت نمی‌گیرد.


وی ضمن تشکر از واحدهایی که نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند خاطرنشان کرد: واحدهای تهیه و عرضه مواد غذایی که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند، باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و سلامت خود و شهروندان را به خطر نیندازند.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری پاکدشت در پایان از مردم خواست تا در خرید مایحتاج خود ابتدا از مکان‌های مطمئن و دارای مجوز و پروانه کسب، خرید کنند و دیگر اینکه حتماً به تاریخ تولید و انقضاء محصولات توجه بیشتری داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار