تابناک تهران - امروز هم خبرها حاکی از تخریب 11 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ملارد بود، اما بازهم هیچ نام و نشانی از تخریب دهکده باران در صفادشت نبود.... براي ما سوال است كه چرا وقتي اقاي يقين لو كه در زمان بخش داري با معركه گيري ادعاي ساخت و ساز غير مجاز در مجتمع ويلايي دهكده باران صفادشت را داشت اكنون كه معاون عمراني فرمانداري شهرستان ملارد است دچار فراموشي شده و از آن ملك اطلاعي ندارد و سخت علاقه داريم بدانيم اينگونه فراموشي ها چقدر آب مي خورد؟
کد خبر: ۳۶۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 16 January 2017
ساخت و سازهای غیرمجاز همان تیشه ایست که بر ریشه قانون ساخت و ساز خورده و حالا مسئولین در پی قطع این تیشه دست به تخریب زدند.... تا ثابت کنند نظارت جدی است!!! نظارتی که نمیدانیم زمان ساخت این ویلاها و ساختمان ها در اراضی ملی و کشاورزی دقیقاٌ در کجا بود و توجه اش به چه بوده؟؟؟؟
 
اما بازهم جای شکر دارد که این نظارت جدی شده!!!!! هرچند نوش داروی پس از مرگ سهراب است.... اما می توانیم دل خوش کنیم که ماهی را هروقت از آب بگیریم تازه است.....
 آلزایمر مسئولین درباره
قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغها که مصوب 1374 و اصلاحيه آن مصوب 1385 است، دقیقاٌ برای عملیاتی شدن همین نظارت جدی است. طبق این قانون هرگونه اقدام كه مانع از بهره‌ برداري و استمرار كشاورزي در اراضي زراعي و باغها، در قالب ايجاد بنا، برداشتن يا افزايش شن و ماسـه و ساير اقدامـاتي كه بنـا‌به تشخيص وزارت جهادكشاورزي تغيير كاربري محسوب ‌شود، ساخت و ساز غیرمجاز شمرده می شود.
امروز هم در راستای اجرای تبصره 20 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها ، یازده مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ملارد تخریب گردید .
 
امیر یقین لو، معاون فنی عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران با اعلام این خبر گفت: "قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها از جمله قوانینی است که جهاد کشاورزی را مکلف نموه تا در صورت مشاهده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها از طریق ساخت و ساز غیر مجاز مبادرت به تشکیل پرونده و اعمال قانون نمایند."
 
وی افزود: "متأسفانه برخی افراد سودجو از ناآگاهی مردم سوء استفاده نموده و با راهنمایی های غلط اقدام به تفکیک غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز می نمایند . با توجه به موقعیت اراضی استان تهران بویژه شهرستانهایی همچون ملارد تنها راه جلوگیری از تخریب باغات و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرای دقیق و بهنگام قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها می باشد."
 
یقین لو ادامه داد: "این تخریب ها با اخذ حکم  قضائی و با حضور مدیر جهاد کشاورزی و نمایندگان دستگاهای انتظامی شهرستان اجرا گردید ."
البته اینها حرفهایی متدوال درباره زمین خواری و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بود؛ اما اصل سؤال ما درباره دهکده باران در صفادشت بی جواب ماند.
 
امیر یقین لو،معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد، درباره وضعیت دهکده باران در منطقه صفادشت که آیا تخریب شده یا خیر، گفت: "اطلاع دقیقی درباره این منطقه نداریم."
 
دهكده باران همان مكاني است كه وي به همراه تعدادي از مسئولين محلي در سالهاي گذشته شخصا به آنجا رفته و فيلم هم گرفته و معتقد بوده كه انجا ساخت و ساز غيرمجاز صورت گرفته اما پس از دوسال نه تنها تغييري در وضعيت این دهکده صورت نگرفته بلكه كار تا حدي است كه او اساسا داشتن هرگونه اطلاعي در اينباره را تكذيب مي كند و مي خواهد حضوري برای مصاحبهبرویم تا مطمئن شود خبرنگاريم یا خیر!!!!حالا ما هم اين خبر را منتشر مي كنيم تا وي متوجه شود نه تنها خبرنگاريم بلكه مجدانه پيگير موضوع هستيم و سرمان هم با مصاحبه هاي خيالي مسئولين مبني بر مبارزه با ساخت و ساز غير مجاز سرگرم نخواهد شد بلكه پيگير اين موضوع در عمل هستيم.
 
براي ما سوال است كه چرا وقتي اقاي يقين لو كه در زمان بخش داري با معركه گيري ادعاي ساخت و ساز غير مجاز در مجتمع ويلايي دهكده باران صفادشت را داشت اكنون كه معاون عمراني فرمانداري شهرستان ملارد است دچار فراموشي شده و از آن ملك اطلاعي ندارد و سخت علاقه داريم بدانيم اينگونه فراموشي ها چقدر آب مي خورد.
 
تابناك تهران بسيار علاقه داشت كه زود درباره اين مسايل قضاوت نكند دقيقا براي همين منظور با ايشان تماس گرفته شد اما وقتي وي از موضوع اظهار عدم اطلاع كرد موضوع براي ما جالب تر شده است و پيگيري خواهيم كرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار