تابناک تهران - فرماندار ویژه شهرستان ری از راه‌اندازی اداره کل صدا و سیمای این شهرستان در آینده نه چندان دور خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 15 January 2017
ری از کهن ترین شهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مادهاست. قدمتش به دوره ی آریایی ها می رسد سیزدهمین شهری است که درجهان ساخته شده‌است.
 
شهرری بیش از آنکه به دلیل آثار تاریخی و باستانی مشهور باشد، به عنوان یک شهر مذهبی شناخته می‌شود. آرامگاه‌های متعددی از منسوبان به امامان شیعیان در شهر ری وجود دارد. آرامگاه شاه عبدالعظیم یکی ازمهم‌ترین آثار مذهبی شهرستان ری است.
 شهرری میزبان صدا و سیما می شود
در واقع شهرری را می‌توان مادر تهران دانست امّا با گسترش تهران و انتخاب آن به عنوان پایتخت، از توجّه به ری کاسته شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات و تحوّلات بسیاری در بافت شهری و معماری منطقه بوجود آمد به طوریکه چهره شهر کاملاً دگرگون شد و مراکز متعّدد فرهنگی، تفریحی و اجتماعی در آن تأسیس و نقاط مختلف شهر به وسیله خیابان‌های مدرن، بزرگراه و پل‌های روگذر و زیرگذر به هم متّصل شد.
 
نزدیکی شهرری به آرامگاه روح‌الله خمینی و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، و قرارداشتن پالایشگاه تهران در محدوده آن، اهمّیّت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی آن را دوچندان کرده‌است.
 
شهرستان ری با تمام این اهمیت ها و ویژگی ها حجم انبوهی از خبرها را دارد، و همچون دیگر شهرستان ها نیازمند سیستم اطلاع رسانی دقیق است. بر همین اساس بعد از مدتها رایزنی ها و پیگیری ها فرماندار ویژه شهرستان ری از راه‌اندازی اداره کل صدا و سیمای این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
 
هدایت الله جمالی پور، فرماندار ویژه شهرستان ری، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان ری و پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و مذهبی این شهر گفت: "شهرستانی به این قدمت نیاز دارد تا اخبارش به خوبی پوشش داده شود و به همین دلیل و برای این که تفکیکی بین پایتخت و مجموعه شهرستانهای استان تهران از نظر پوشش اخبار ایجاد شود، پیشنهاد تاسیس اداره کل صدا و سیما در این شهرستان را به این سازمان ارئه شد."
 
وی ادامه داد: "با موافقت مسئولان صداو سیما این اداره کل به زودی در شهرستان ری تشکیل خواهد شد."
 
جمالی پور با تأکید بر مشکلات شهر ری افزود: "یکی از مشکلات همجواری با پایتخت این است که مشکلات و اخبار این شهرستان در حجم انبوه خبرهای تهران گم می شود، به همین دلیل و برای حل این مشکل با ریاست سازمان صدا و سیما رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی اداره کل صدا و سیما در شهرستان ری صورت گرفت که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفته است."
 
هدایت الله جمالی پور، فرماندار ویژه شهرستان ری، در پایان ضمن اشاره به استقبال ریاست سازمان صدا و سیما از این پیشنهاد، از قول علی عسگری برای راه‌اندازی این اداره کل در آینده نه چندان دور خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار