نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: مردان شاغل در صورت صاحب فرزند شدن دو هفته مرخصی تشویقی بگیرند.
کد خبر: ۳۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 15 January 2017
نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه با 136 رای موافق، 36 رای مخالف، 2 رای ممتنع ازمجموع 206 نماینده حاضر ماده 118 را مصوب کردند.
براساس بند ب ماده 118 از تاریخ تصویب این قانون تمامی مردان شاغل در بخش‌های قوای سه گانه دولتی و عمومی غیردولتی که صاحب فرزند می شوند از دو هفته مرخصی تشویقی برخوردار می‌شوند.
در بند د نیز نمایندگان مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف 6 ماه بررسی و طرح لازم برای ایجاد بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه ‌دار حداقل دارای 3 فرزند رافراهم کند و در جهت تصمیم گیری قانونی به مجلس ارایه دهد.
همچنین در بند و دولت مکلف شد بخشی از اعتبارات عمرانی در قالب بودجه سنواتی خود را به تأمین خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان متأهل در چارچوب بودجه سنواتی اختصاص دهد. اولویت استفاده از این خوابگاه‌ها با زوج دارای فرزند است.
نمایندگان با 125 رای موافق، 26 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه ماده 115 را تصویب کردند.
براساس جزء 3 بند الف ماده 115 اختصاص یارانه و تسهیلات مالی در چارچوب بودجه سنواتی و معافیت های مالیاتی و عوارضی به تأسیسات ایرانگردی وجهانگری درچارچوب قوانین مربوطه خواهد بود.
با تصویب مجلس در تبصره این بند آیین‌نامه اجرایی این تسهیلات توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، سازمان حفاظت محیط‌ زیست و سازمان برنامه وبودجه تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار