سید حسن قاضی زاده هاشمی گفت: شهرستان ری نیازمند بیمارستان 500 تخت خوابی است.
کد خبر: ۳۵۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 13 January 2017
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در همایش بزرگداشت حضرت آیت‌الله فیروزآبادی که با حضور جمعی از مسئولان از جمله آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع)، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و حاجی میراسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با عنوان نقش روحانیت در توسعه سلامت در مسجد فیروزآبادی شهرری برگزار شد با اشاره به ظرفیت خیرین برای توسعه بخش سلامت کشور اظهار داشت: اقدامات دولت یازدهم باعث شد تا اعتماد خیرین احیا شده و سالانه هزار میلیارد تومان جلب منابع از سوی آنان شود.
وی با اشاره به برخی محرومیت های جنوب تهران و شهرری ابراز امیدواری کرد که بیمارستان 320 تختخوابی جنوب تهران در سالهای آینده به بهره برداری خواهد رسید و امکانات پزشکی و درمانی این منطقه گسترش یابد اگرچه که این منطقه از شهر تهران نیازمند حداقل یک بیمارستان 500 تخته خواب است.
هاشمی در ادامه افزود: روحانیت در طول تاریخ در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدمات عمومی و غیره خدمات شایانی به کشور کرده اند و در زمینه سلامت نیز گام‌های بزرگی برداشته است که یکی از مهّم‌ترین آن‌ها ساخت بیمارستان آیت الله گلپایگانی و آیت‌اللّه حائری در قم و همچنین ساخت بیمارستان آیت الله فیروزآبادی در شهرری است.
  دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به نقش روحانیت در حوزه سلامت و ترغیب خیّرین به این موضوع خاطر نشان کرد: امروز روحانیت در نقاط مرزی بسیار نقش‌آفرینی می کنند و با جذب خیرین کمک‌های قابل توجهی برای مناطق محروم جمع می کنند.
وزیر بهداشت افزود: روحانیون در حالی که خودشان در رفاه نیستند با عزت نفسی که دارند مسئولان و دولت را برای حل مشکلات مردم تشویق می‌کنند، که این مهم بسیار دلگرم‌کننده است .
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خیرین سلامت گفت: 1000 میلیارد تومان از سوی خیرین در بخش سلامت کمک شده که بسیار مهم و ارزشمند است.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، به آخرین دیدار خود، ساعاتی قبل از فوت وی اشاره کرد و افزود: ایشان دغدغه بیماران خاص را داشتند و هنگام خداحافظی بسیار تاکید کرد که به بیماران خاص رسیدگی شود.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی انقلابی، سالم، صبور و مخلص بود که تا آخرین ساعات حیات خود بدون منت و با صبری ارزشمند در مقابل قدرنشناسان و بداخلاقان سیاسی کار کرد.
 در پایان این همایش بخش LDR بیمارستان فیروزآبادی با 6 اتاق  توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار