تابناک تهران - چند مدیر شهرداری ورامین در خصوص حادثه ریزش ساختمان در ورامین بازداشت شدند.
کد خبر: ۳۵۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 09 January 2017
شب گذشته بود که خبرها از ریزش  یک ساختمان 4 طبقه در بلوار باهنر ورامین شنیده شد، این ریزش موجب تخریب 4 طبقه شده بود. فرماندار ،بخشدار مرکزی و معاونین شهردار، فرمانده نیروی انتظامی شرق استان، فرمانده نیروی انتظامی ورامین  و روسای ادارات در محل حادثه حضور پیدا کردند و هر کدام علل را پیگیری و نهایتأ بررسی می کردند. البته دلیل اصلی و غیرقابل انکار این حادثه گودبرداری غیراصولی زمین کناری این ساختمان بود. ساختمان ریزش کرده جنب محل گود برداری یک پروژه ساختمانی قرار داشت که بنا بر اعلام شاهدان هیچگونه استاندارسازی و ایمنی برای گود برداری را رعایت نکرده بود.
 ورامین در بهت و حیرت  /  دادستانی ورامین چند مدیر شهری را بازداشت کرد
عملیات امدادی تا ساعت ها ادامه داشت و زیر آوار ماندن یک مادر و دو فرزندش کمی شرایط را سخت تر کرده بود. نیروهای هلال احمر و حتی بسیج مردمی تمام تلاش خود را برای نجات آنها از زیر آوار انجام دادند،  نیروی کمکی از  پیشوا، پاکدشت و تهران نیز به محل حادثه اعزام شدند، اما بعد از ساعتها تلاش متأسفانه جنازه مادر و فرزندان 6 و 12 ساله اش از زير آوار ساختمان 4 طبقه در ورامین  بيرون آمد و پیدا شدن ماشین اسباب بازی کودک شاید تلخی حادثه را برای امدادگران و مردم حاضر در محل دوچندان کرد....
 
مرادطلب دادستان شهرستان ورامین در محل ریزش ساختمان بلوار باهنر حضور پیدا کرد و  گفت : "مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان با متخلفان در صدور مجوز ، کارشناس ناظر و دیگر عوامل دخیل در زمین حفاری شده غیر مجاز مجاور این ساختمان برخورد قاطع خواهد نمود."
 
وی افزود: "دادستانی شهرستان به تنهایی در جهت احقا حق شهروندان تلاش کرده و با عوامل ریزش ساختمان بلوار باهنر برخورد قاطعی خواهد داشت."
 
ابوالقاسم مرادطلب، دادستان ورامین، در خصوص اقدامات قضایی صورت گرفته در خصوص ساختمان تخریب شده در ورامین گفت: "طی پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که مالک ساختمان مجاور به صورت غیر قانونی اقدام به گودبرداری کرده بوده است."
 
وی خاطر نشان کرد: "با توجه به اینکه گودبردار در کنار جاده اصلی ورامین- تهران بوده است، این احتمال که دور از نظر مسئولین ذیربط شهرداری بوده باشه قطعاً بعید و غیر محتمل هست."
 
دادستان ورامین افزود: "به نظر می رسد که مالک با ارتباطاتی که داشته است بدون مجوز اقدام به گودبرداری کرده است و مسئولین مربوط در شهرداری نیز از این مسئله چشم پوشی کرده اند."
 
مرادطلب، دادستان ورامین، در پایان گفت: "دستور بازداشت مالک، شهردار منطقه و مسئول پلیس ساختمانی داده شده است تا بعد از بررسی های لازم این مسئله به سرانجام برسد."
 
سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس به ریزش ساختمان و مرگ سه شهروند واکنش نشان داد:
"بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه ی ریزش ساختمان سه طبقه در شهر ورامین ؛ فوت سه شهروند بی گناه موجب تاثر و تاسف شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم جانباختگان از مسئولین محترم شهرستان درخواست دارم که اولا موضوع را تا رسیدن به نتیجه با همه توان پیگیری نمایند و متخلفین و مسببین حادثه را شناسایی و ب اشد مجازات برسانند.
مایه تاسف است ک چنین اتفاقات ناگواری بخاطر اهمال کاری ؛ بی توجهی و عدم مسیولیت پذیری بعضی از دستگاه ها رخ میدهد. چنین تخلفات و کوتاهی ها از هیچ دستگاه ومسئولی قابل قبول و گذشت نیست.
لازم است از حضور مستمر فرماندار محترم و دادستان محترم شهرستان در صحنه و رسیدگی به موضوع تقدیر و تشکر کنم.
والسلام و علیکم
سید حسین نقوی حسینی نماینده محترم شهرستانهای ورامین ،پیشوا قرچک"
 
مردم شهرستان به همراه سایت ورامین پرس کمپینی با عنوان "من #بی_غیرت نیستم  که سکوت کنم" به راه انداختند.
"تمام کسانی که در حادثه ریزش ساختمان در ورامین مقصر هستند باید برکنار شوند به ویژه اعضای شورای شهر ورامین
من ادمین ورامین پرس رسما  می نویسم
باید همه اعضای شورای شهر ورامین از شرم و خجالت  استعفا بدهند  
مردم عزیزانشان را از سر راه نیاوردند  که راحت با عدم نظارت کشته شوند
من #بی_غیرت نیستم  که سکوت کنم"
 
البته قابل ذکر است که شورای شهر ورامین با تأخیر جلسه ای تشکیل داد با عنوان اضطراری که شاید دیگر سباهت زیادی به اضطراری بودن نداشت، مصوبات این جلسه دردو بخش خلاصه شده است:"1- پلمپ و تخلیه ساختمان های مجاور. 2- پاکسازی محوطه و ایمن سازی "
 
در تمام این خبرهای ناامیدکننده این روزها اقدامات دادستانی ورامین برای دستگیری و پیگیری موضوع امید یافتن مقصرین اصلی این ماجرا و مجازان آنها را در دل ها زنده نگه داشته تا شاید درس عبرتی شود برای دیگران....
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار