وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 30 درصد مردم کم تحرک هستند اما نباید علت این مشکل را به گردن مردم بیندازیم، مقصر ما مسئولان هستیم که زیرساختهای لازم را فراهم نکرده‌ایم.
کد خبر: ۳۵۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 08 January 2017
سید حسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با وزیر ورزش و جوانان در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب گفت: با وجود اقدامات مسئولان دولتی و شهرداران، هنوز زیرساختهای مناسب برای ورزش مردم مهیا نیست.
 
وی گفت: یکی از مشکلات مهم مردم که باعث می‌شود کمتر ورزش کنند، مشکلات معیشتی و اقتصادی است. در عین حال کمبود امکانات و زیرساختهای ورزشی نیز وجود دارد که خیلی مهم است.
 
هاشمی افزود: علیرغم همه تلاشهایی که شهرداران در سراسر کشور انجام داده‌اند و نیز اقدامات مسئولان وزارت کشور با کمبود شدید فضاها و امکانات ورزشی در کشور مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: اگر پای درد دل مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مردم بنشینیم مشخص می‌شود که تا چه حد کمبود امکانات ورزشی در کشور جدی است.
 
وزیر بهداشت گفت: مشکل دیگر مسائل فرهنگی است، تنبلی هم جزو فرهنگ است در عین حال مسائل اعتقادی هم وجود دارد، به هر حال ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و مسئله حجاب برای زنان که نیمی از جمعیت کشور هستند، یک موضوع مهم است، در حالی که برای آنان زیرساختها و امکاناتی فراهم نکرده‌ایم که بتوانند با حفظ اعتقادات و پوشش مناسب بتوانند، ورزش کنند.
 
هاشمی افزود: چالشهای مهمی از این نظر در کشور وجود دارد، نباید تقصیر همه مشکلات را به گردن مردم بیندازیم، اشکال در کار ما مسئولان است که در دولتهای مختلف اهتمام لازم را برای تامین زیرساختهای مناسب برای ورزش مردم فراهم نکرده ایم و مجلس های مختلف نیز اعتبارات و منابع کافی را برای این کار تامین نکرده‌اند.
 
وی گفت: اگر امکانات و زیرساختهای مناسب برای ورزش مردم،اعم از آقایان و خانم ها فراهم باشد، مردم حتما از ورزش استقبال می‌کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار