نخستین آئین بزرگداشت نانوایان استان تهران با با هدف تلاش برای ثبت روز ملی نانوا برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 08 January 2017
نخستین آئین بزرگداشت نانوایان استان تهران با با هدف تلاش برای ثبت روز ملی نانوا برگزار شد.
قاسم زراعت کار در نشست خبری که به مناسبت اولین آیین بزرگداشت نانوایان استان تهران برگزار شد در مورد این که گفته می شود نانوائی های سنتی با فروش آرد یارانه ای خود به چند برابر قیمت به نانوایان فانتزی منجر به ایجاد بازار سیاه می شود اظهار داشت: آرد مورد استفاده نانوائی های سنتی قابل استفاده در نانوائی های فانتزی نیست و با وجودی که ۸۰ درصد آرد کسور یارانه ای بوده و همچنین سرانه مصرف نان از ۱۱ به ۵ کیلوگرم کاهش یافته، مازاد این مقدار در حساب نانوائی ها موجود بوده و صادر نمی شود.
وی با اشاره به این که قشر نانوایان قشری زحمتکش هستند افزود: ما در صنف خود علاوه بر ۴۶۰ خانواده شهید، با انسان هایی مؤمن و بسیجی سر و کار داریم و نباید به واسطه عده قلیلی آن ها را بدنام کنیم.
زراعت کار در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص استاندارد سازی کیفیت نان نیز گفت: هیچ طرح و برنامه ای برای استانداردسازی نان صورت نگرفته و با توجه به این که دولت یک گندم یارانه ای را به کارخانه داده و فقط همان آرد در اختیار نانوا قرار می گیرد و نانوا حق انتخاب مواد اولیه خود را ندارد و این موضوع رقابت پذیری این بازار را از بین برده است.
رئیس اتحادیه نانوایان استان تهران افزود: با توجه به این که ۸۰ درصد آرد کشور رایانه ای است، دولت می بایست به عنوان متولی اصلی صنعت نان به این حوزه ورود پیدا کند و با ایجاد بحث یکسان سازی در مسأله نان و مدیریت زنجیره تولید آن یعنی؛ کاشت، داشت و برداشت به ایجاد عرصه رقابتی و عرضه نان با کیفیت تر به دست مصرف کننده همت گمارد.
گفتنی است نخستین آیین بزرگداشت نانوایان استان تهران با همت هلدینگ حاجی آقازاده و با هدف تلاش برای ثبت روز ملی نانوا عصر روز دوشنبه ۱۸ دی ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

منبع: یوپنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار