تابناک تهران - متاسفانه در سالهای گذشته در زمینه احداث بیمارستان در شهرستان های اطراف تهران غفلت شده بود و در حال حاضر دولت در شهرستان های پایتخت مثل پاکدشت، بهارستان، ملاردو شهر قدس اقدام به ساخت بیمارستان کرده است. تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی در اسلامشهر یکی از این اقدامات است.
کد خبر: ۳۵۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵ 04 January 2017

یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان اسلامشهر تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی که با تأمین اعتبار پان قرار است پیمانکار مربوطه عملیات اجرائی را با جدیت تمام در روزهای آتی آغاز خواهد کرد.

بیمارستان اسلامشهر در زمینی به مساحت 6 هکتار با 38 هزار متر مربع زیر بنا احداث می شود، البته در حال حاضر ساخت اسکلت این بیمارستان به اتمام رسیده و ادامه روند احداث آن با تغییراتی بر اساس آخرین استاندارهای سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد شد.
تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر
برای بیمارستان اسلامشهر 91 تخت مراقبت ویژه، پنج اتاق زایمان با متدهای جدید، 4 بخش تخصصی داخلی، جراحی با 12 اتاق عمل، زنان و زایمان و کودکان و اطفال و کلینیک های فوق تخصصی درمانگاهی پیش بینی شده است. البته با توجه به اینکه این بیمارستان در نزدیکی دو اتوبان تهران- قم و تهران – ساوه قرار دارد تلاش شده تا زیر ساخت های لازم جهت پاسخگوئی به نیازهای درمانی جنوب غرب استان تهران در این مرکز بزرگ درمانی و بهداشتی پیش بینی شود، به همین دلیل تخت های بخش اورژانس این بیمارستان از 20 تخت به 34 تخت افزایش یافته است.

امیر اله حقیقی، فرماندار اسلامشهر، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران با اشاره به روند اجرای عملیات این پروژه گفت: "ان شاءا... این بیمارستان تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و همزمان با ادامه روند احداث این بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر عملیات تجهیز آن نیز توسط وزارت بهداشت و درمان انجام خواهد شد."

البته فرماندار اسلامشهر با تأکید بر کندی پیش روی این عملیات ادامه داد: "عملیات اجرائی تکمیل بیمارستان اسلامشهر در حال حاضر به کندی پیش می رود و امیدواریم با اقداماتی که وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و بهداشت و درمان انجام داده اند و پیگیری های مجمع نمایندگان تهران با تامین اعتبارات لازم تکمیل این بیمارستان با سرعت و شدت بیشتری ادامه یابد."

وی درباره  اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اسلامشهر افزود: "در سه سال گذشته  14 خانه بهداشت روستائی و 5 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان بازسازی و نوسازی شده اند."

فرماندار اسلامشهر از افتتاح کلینیک ویژه در شهرک قائمیه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: "این کلینیک که شاید در شهر تهران نیز بی همتا باشد پس از راه اندازی در تمامی تخصص ها به شهروندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد داد."

امیر اله حقیقی، فرماندار اسلامشهر، در پایان گفت: "با وجود تلاش های دولت در حوزه بهداشت و درمان و تحولات مثبتی که در نظام سلامت کشور صورت گرفته با این حال باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز جهت ارتقاء سطح خدمات درمانی به شهروندان استفاده کرد و مجموعه شهرستان از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه حمایت خواهد کرد."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار