نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قدس با دستور جلسه پیشگیری از آسیب ها در سالن شورای آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 02 January 2017
نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش با دستور جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضورسیدمهدی محمدی ، سرپرست فرمانداری ، محمدرضا بهمنش ، مدیر آموزش و پرورش ، اعضای این شورا و رؤسای برخی ادارات شهرستان قدس که مرتبط با دستور جلسه دعوت شده بودند ،  در سالن شورای آموزش و پرورش شهرستان قدس برگزار شد.
سید مهدی محمدی ، عدم حضور برخی اعضای شورا را کاهنده قدرت اجرایی آموزش و پرورش خوانده و از این مسأله به شدت اعلام نارضایتی نموده و دستور داد که علت غیبت را به صورت مکتوب اعلام نمایند.
سرپرست فرمانداری قدس با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در سیستم آموزش و پرورش از تمامی دست اندرکاران امر آموزش خواست از ظرفیت های شهرستان در راستای آموزش و پرورش بهره برداری شود و آسیب های اجتماعی دانش آموزان به حداقل رسانده شد.
محمدی ادامه داد : آموزش و پرورش ، باید خود را با نیاز های روز جامعه تطبیق دهد.
وی با معرفی شهرستان قدس به عنوان قطب صنعتی ، دانشگاهی و فرهنگی در شهرستان های تهران گفت : بستر رشد و ارتقا این شهرستان مهیا می باشد.
 این مقام مسئول در پایان با اشاره به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی لزوم فعالیت های فرهنگی را جهت مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار جدی معرفی کرد.
در ادامه جلسه مدیر آموزش و پرورش ضمن خوشامدگویی به حاضرین ، پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی را به عنوان دستور جلسه بیان و به مسائل پیش روی آموزش و پرورش و دانش آموزان و اولیا در این زمینه اشاره کرد.
محمدرضا بهمنش گفت: آموزش و پرورش جهت همکاری با نهادهای ذیربط در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام آمادگی می کند و در این زمینه تشکیل کلاس های آموزش خانواده می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.
بهمنش افزود : هزینه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار کمتر از هزینه های جبران بعد از آسیب است.
وی در ادامه صحبت های خود تأکید کرد: کلاس های پر جمعیت این شهرستان ، بستر آسیب های اجتماعی را فراهم نموده و پیشگیری از گسترش این بستر توجه ویژه شهرستانی در تخصیص فضا های آموزشی و فرهنگی را می طلبد.
 که در این راستا باید آموزش هدف دار و استفاده از فضاهای مجازی و حضور مشاوران تمام وقت در سطح مدارس در دستور کار قرار گیرد.
مجید کاویانی ، دادستان شهرستان قدس نیز در این جلسه گفت: باید به دانش آموزان شیوه درست زندگی کردن آموزش داده شود و خانواده ها در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمند شوند.
در ادامه جلسه مصوباتی در خصوص اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، از قبیل: تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی در فرمانداری ، تشکیل کمیته تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اداره بهزیستی شهرستان قدس ، گزارش کمبود فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش به فرمانداری و تهیه گزارشی از سرانه های آموزشی از طرف شهرداری و تحویل آن به آموزش و پرورش به تصویب اعضای شورا رسیده و در اولویت کاری قرار گرفت.
شایان ذکر است در این جلسه ، گزارشی از آسیب اجتماعی که مدارس شهرستان را تهدید می نماید ، توسط شهلارستمی ، مشاور مرکز مشاوره و روانشناختی رازی به حاضرین ارائه شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار