عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات و شروع عملیات احداث مترو تهران_قدس_شهریار_ملارد و در نهایت پروژه مهر صفادشت در کمیسیون عمرانه و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 02 January 2017
شهرستان های شهریار، قدس و ملارد از سلسله شهرستانهای غرب استان، با مجموع جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر، سالهاست که علیرغم وجود شبکه ها و خطوط  حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی و تاکسی ها، همواره دغدغه احداث و بهره برداری از شبکه حمل و نقل ریلی را نیز به جهت مزایای بسیار از جمله افزایش سرعت رسیدن به مقاصد دور و خصوصا کلانشهر تهران، هزینه پایین و آلودگی بسیار کم و سازگار با محیط زیس، داشته اند ولیکن این شهرستانها که هر کدام جمعتی برابر با برخی استانهای کشور را دارند، در حالی که در یک قدمی کلاشهر تهران قرار گرفته اند، در این سالهای مستمر، علیرغم پیگیری های بسیار نمایندگان مجلسو نمایندگان دولت در شهرستان، از این فناوری سودمند بی نصیب مانده اند.
محمد محمودی شاهنشین، نماینده فعلی این شهرستانها در خانه سبز بهارستان، از همان مبدا انتخابات یکی از وعده های خود برای مردم را پیگیری جدی تر شبکه حمل و نقل عمومی ریلی و احداث مترو برای شاین شهرستانها عنوان کرده بود و در این گفتگو ا زجزئیات این وعده سخن به میان می آورد.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان کرد: صبح‌ها و عصر‌ها جاده های منتهی به تهران از جمعیت یک و نیم میلیون نفری ساکن در این شهرهای حوزه انتخابیه اینجانب مملو است و این موضوع هم سبب آلودگی زیست محیطی و هوا می‌شود بعلاوه اینکه ساعت‌ها مردم در ترافیک هستند و عموما نیز بخش عمده خدمات و کارمندان اداری تهران و بخش بازار تهران کسانی هستند که در ۱۰ شهر حوزه انتخابیه اینجانب حضور دارند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که مطالعات کافی انجام شده، لازم است که مترو تهران به شهریار ، قدس، ملارد و پروژه مهر صفا دشت بپیوندد.
محمودی شاه نشین متذکر شد: امیدواریم این موضوع در کمیسیون عمران به تصویب برسد و جزء مواردی قرار گیرد که در صحن تصویب شود و در بودجه سال ۹۶ مورد نظر قرار گیرد و مطالعات و شروع عملیات آن نیز مورد تصویب قرار گیرد.
با این وعده ی شیرین نماینده مردم در خانه ملت، میتوان امیدوار بود که در آینده نه چندان دور، با بهره برداری از شبکه متروی این شهرستانها، با ربزرگی از شانه ی ترافیکی بسیار سنگین شهرستانهای غرب تهران کاشته شود و نتایج بسیار ثمر بخش آن نصیب مردم شریف این شهرستانها شود.
گفتنی است که شهرستان قدس به جهت وجود بزرگترین مجموعه دانشگاهی غرب استان تهران در آن، جمعیت بسیار زیادی از دانش جویان را نیز هر روزه پذیراست که ملزم به استفاده از شبکه های حمل و نقل عمومی هستند و احداث خط مترو، مردم قدس و دانشجویان را از رجعت های خسته کننده به ایستگاه ورد آورد خط پنج متروی تهران رهایی خواهد بخشید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار