خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به پالایشگاه نفت که از ابتدای امسال آغاز شد، ٨٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۳۵۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 01 January 2017

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: با توجه به تامین آب مصرفی پالایشگاه نفت تهران از آب شرب و چاه‌های آب، موضوع انتقال بخشی از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران مطرح شد و هم‌چنین موضوع کمبود آب و استفاده بهینه از منابع، این طرح را در اولویت های عمرانی قرار داده است.

اصغر ریاضتی افزود: تاکنون بیش از ٢٥٠٠متر از مسیر ٣٥٠٠متری خط انتقال پالایشگاه با قطر٨٠٠ میلی‌متر لوله‌گذاری شده که ١٠٠٠متر آن در محل تصفیه‌خانه جنوب و ١٤٥٠ متر از مسیر نیز از میان زمین‌های بایر اجرا شده است.

به گفته ریاضتی دبی متوسط پساب مورد نیاز پالایشگاه حدود ٦٠٠ لیتر بر ثانیه است و بر اساس توافق‌نامه صورت‌گرفته سالانه ٢٠ میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده تصفیه‌خانه جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور به شرکت پالایش نفت تهران واگذار می‌شود.

پساب تصفیه‌شده تحویلی به پالایشگاه نفت تهران بر اساس قرارداد سال ٩٤ به مدت ٣٠ سال از زمان آغاز بهره‌برداری خواهد بود و پالایشگاه نفت تهران میزان ٦٠ درصد از آب شرب شهری را که هم‌اکنون استفاده می‌کند به شبکه آب شهری برمی‌گرداند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار