دبیر جشنواره ایران ساخت با بیان اینکه جشنواره «ایران ساخت» به دنبال کارآفرینی است، گفت: جوائز نقدی این جشنواره برای رتبه‌های اول از ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان، رتبه‌های دوم ۵ تا ۱۰ میلیون تومان و رتبه‌های سوم ۳ تا ۵ میلیون تومان است.
کد خبر: ۳۵۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 01 January 2017
پرویز کرمی صبح امروز در نشست جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با بیان اینکه این جشنواره در پنج بخش برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخشهای ایده بازار (حمایت از اقتصاد دانش بنیان)، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، ادبیات و رسانه‌های دیجیتال برای جشنواره ایران ساخت در نظر گرفته شده است.
 
دبیر‌کل این جشنواره درباره آثار رسیده برای بخشهای مختلف خاطرنشان کرد: در بخش ایده بازار 504 اثر رسید که 18 مورد به هیئت داوری راه یافت و در بخشهای هنرهای تجسمی و رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز به ترتیب یک هزار و 115 و 796 اثر رسید که 425 و 339 اثر به بخش هیئت داوری راه یافت.
 
وی افزود: در بخشهای رسانه‌های دیجیتال و ادبیات نیز به ترتیب 523 و 883 اثر رسید که نهایتاً 134 و 87 اثر به دور ارزیابی راه یافت.
 
دبیر‌کل جشنواره ایران ساخت با بیان اینکه جوائز در نظر گرفته شده برای آثار اول تا سوم به ترتیب شامل تندیس، دیپلم افتخار و حواله خرید کالای ایرانی مرغوب دانش بنیان می‌شود، تصریح کرد: جوائز نقدی نیز برای رتبه‌های اول از 12 تا 15 میلیون تومان، رتبه‌های دوم 5 تا 10 میلیون تومان و رتبه‌های سوم 3 تا 5 میلیون تومان است.
 
کرمی همچنین درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالا و محصولات ایرانی باکیفیت، کمک به برجسته‌سازی کالاهای مرغوب ایرانی همچنین کارآفرینی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
دبیر‌کل این جشنواره همچنین درباره با روند ثبت شرکتهای دانش بنیان متذکر شد: 2 هزار و 900 شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون در کشور فعالیت می‌کنند که در این میان تعداد 8 هزار شرکت دانش‌بنیان در صف تأیید صلاحیت هستند.
 
اختتامیه این جشنواره 16 تا 18 دی ماه جاری در دو بخش رقابتی و ویژه در همه رشته‌های جشنواره بدون محدودزت سنی با موضوع "فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی" برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار