معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیمی از بدنه نیروهای مسلح سرباز هستند، گفت: با خوشایندسازی خدمت سربازی، گام موثری در پیشگیری از وقوع جرم در میان سربازان وظیفه برداریم.
کد خبر: ۳۵۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 31 December 2016
سردار محمدجواد زاده کمند در هجدهمین مجمع پشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست و تشکر از میزبانی نیروی انتظامی اظهار کرد: در چند سال اخیر مجاهدت ها و تلاش های مطلوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح صورت گرفته است.  
 
وی با بیان اینکه بدون اراده متولیان و مسئولان اصلی، فرآیند پیشگیری از جرم تحقق پذیر نیست، افزود: این عزم  و اراده در مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از جرم وجود دارد.  
 
معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: باید ساز و کارهای تحقق پیشگیری از جرم تقویت و اجرایی شود. همچنین افزایش هزینه یک جرم می تواند در کاهش وقوع آن موثر باشد. باید نوع  و نگرشمان به نیروی انسانی سرشار از اخلاق و اخلاق مداری باشد.  
 
وی در ادامه درخصوص کاهش وقوع جرم در میان سربازان وظیفه گفت: باید رویکرد تعالی و توانمندسازی سربازان و کادرسازی برای نظام و انقلاب را از میان سربازان برگزینیم، که این مهم طرح ها و برنامه های مناسب و راهبردی می طلبد.
 
سردار زاده کمند  خاطر نشان کرد: امروزه سربازان بیش از ۵۰ درصد از بدنه نیروهای مسلح را تشکیل می دهند و در عرصه های مختلفی چون امنیت آفرینی ، توسعه دانش و پژوهش و ... نقش آفرین هستند.  
 
معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: با توسعه نظارت و کنترل ها ، ثبات و بهبود قوانین و مقررات ، افزایش منزلت سربازان و .... می توانیم اقدامات شایسته و موثری در راستای کاهش وقوع جرم در میان سربازان را استمرار ببخشیم.
 
سردار زاده کمند اضافه کرد: تشکیل مراکز مشاوره و شناسایی افراد در معرض جرم ، راهنمایی آنها ، ارائه آموزش های مفید ، منطبق کردن رفتارها با اصول و ارزش های دینی و انسانی، توسعه عدالت سازمانی و ... نیز بر پیشگیری از وقوع جرم موثر هستند.  
 
وی تأکید کرد: نیروی های مسلح خانه سربازان است و فرماندهان باید چون فرزندان خود با سربازان رفتار کنند. همانگونه که پدران نسبت به فرزندان خویش احساس مسئولیت و دلسوزی دارند فرماندهان نیز باید نسبت به سربازان این رویکرد را داشته باشند.  
 
این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: خوشایندسازی خدمت سربازی می تواند گام موثری در مسیر کاهش جرم داشته باشد.  
 
وی با بیان اینکه باید اقدامات در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مستمر و کاربردی باشد ، گفت: امروز بهترین رویکرد و رفتار را در حوزه پیشگیری از جرایم در ناجا می بینیم که امیدواریم این سازوکار به عنوان الگویی برای دیگر نهادها تعریف شود.  
 
گفتنی است، در این مراسم از سردار خلبان "محمد زارعی" معاون نیروی انسانی ، "فرامرز یوسف وند" معاون دادستان نظامی تهران، سرگرد "جواد عبدی" رئیس دبیرخانه پیشگیری از وقوع جرم قرارگاه خاتم الانبیاء و سرگرد "قاسم گودرزی" مدیر قضائی و انضباطی دانشگاه بقیه الله تقدیر شد.
 
 همچنین سرهنگ "احمد قپان وری" رئیس اداره تجزیه و تحلیل معاونت صیانت پیشگیری بازرسی ناجا ، "احمد موسیوند" رئیس اداره صیانت پیشگیری بازرسی فرماندهی انتظامی تهران، "عباس شفیعی" کارشناس پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح استان تهران نیز تقدیر شدند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار