فرماندار شهریار با تکذیب دستور هرگونه ضرب و شتم در برخورد با افرادی که در قبرستان نصیرآباد زندگی می‌کردند، گفت: در حد توان منطقه پاکسازی و افراد حاضر در آن به مراکز نگهداری منتقل شدند.
کد خبر: ۳۵۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲ 29 December 2016
سعید ناجی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره ادعای برخی رسانه‌ها و گزارشی که از صداوسیما مبنی بر دستور فرماندار فرماندار شهریار برای ضرب و شتم گورخواب‌ها در هنگام جمع آوری گفت: نحوه صحبت و ارائه مطلب افراد که در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما پخش شد، خارج از واقعیت طراحی شده و در حال پخش است.

فرماندار شهریار با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد بنده برای جمع آوری این افراد کارتن خواب دستور برخورد بدهند گفت: پس از انتشار گزارشی درباره افرادی که در قبرستان نصیرآباد زندگی می‌کند با هماهنگی‌های انجام شده، آن افراد جمع آوری و به مراکزی جهت نگهداری اعزام شدند حال چرا باید برای این کار با آن‌ها برخورد فیزیکی کرده و شدت عمل نشان داد؟ 

وی با بیان اینکه طبق قانون باید معتادان متجاهر را در سراسر کشور جمع آوری کرد گفت: شب گذشته آن منطقه در حد توان پاکسازی و سازمان دهی شد اما با توجه به اینکه منطقه استعداد دارد  و افرادی همواره در حال تردد به این محل هستند، این امکان وجود دارد که پس از پاکسازی، افرادی شب گذشته به این منطقه آمده باشند. 

ناجی ادامه داد: گزارشی‌هایی که پخش شده نشان می‌دهد موضوع از اصل خود خارج شده و دیگر دغدغه و نگران  از اینکه افرادی در بیرون مانده‌اند نیستند بلکه برخی دنبال مساله سازی و ایجاد حاشیه برای دولت هستند. 

فرماندار شهریار با تاکید بر اینکه تمام اقداماتی که در رابطه با جمع آوری گورخواب‌ها صورت گرفته طبق قانون و روال اخلاقی بوده است گفت: بعدازظهر روز گذشته به همراه شهردار و چند تن از مسوولان به قبرستان نصیر آباد رفتیم اما در آن موقع معتاد متجاهری ندیدیم. اما از قبل می‌دانستیم که اطراف نصیرآباد معتادان فراوانی حضور دارند واین مساله چیزی جدیدی برای ما نبود. 

وی ادامه داد: در آذرماه گذشته ما چندین بار طرح جمع آوری معتادان متجاهر را برگزار کردیم اما باید به این مساله توجه کرد که خود این افراد دوست ندارند در این مراکز نگهداری حضور داشته باشند. 

ناجی با بیان اینکه گروهی به دنبال القای ناکارآمدی دولت در بخش‌های مختلف بوده و به حل مسائل توجه ندارند، اظهار کرد: وقتی ما امکاناتی از قبل برای نگهداری چنین افرادی در نظر گرفته‌ایم چرا باید به دنبال برخورد فیزیکی به آن‌ها باشیم. ممکن است کسانی در این مناطق وجودداشته باشند که وقتی ماموران را می‌بینند فرار کرده و خود را پنهان کنند. این مساله را نباید فراموش کرد که همه آن‌ها تمایل به حضور در گرمخانه‌ها را ندارند. 

فرماندار شهریار به برخی از ادعاهای رسانه‌ها در مورد تعداد بازداشت شدگان و ضرب و شتم آن‌ها اشاره کردو گفت: خود دادستان شهریار با این افراد گفت‌و‌گو کرد و از آن‌ها پرسید که آیا هنگام جمع آوری با شما برخورد شوده است که تک تک آن‌ها این مساله را رد کردند. 

وی تصریح کرد: اگر افراد خیر و دلسوزی وجود دارند ما از حضور و کمک آن‌ها استقبال می‌کنیم و اگر امکان کمک کردن ندارند از آن‌ها می‌خواهیم این گونه افراد را به هر تعداد که باشند به ما معرفی کنند تا برای آن‌ها سرپناهی تهیه کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار