مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پایش 900 واحد صنعتی در استان تهران خبر داد و گفت: پایش‌ ضربتی در استان تهران تا دو ماه آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۳۴۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 27 December 2016
ناصر مهردادی با اشاره به طرح پایش ضربتی صنایع آلاینده در استان تهران بیان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در سطح استان تهران به خصوص شهر تهران داشته‌ایم تاکنون نزدیک به 900 واحد صنعتی پایش و برای واحدهای آلاینده اخطاریه صادر شده است.

وی ادامه داد: این پایش‌ها در زمینه آلودگی هوا، پسماند، آلودگی منابع آب و فاضلاب‌های صنعتی صورت گرفته است و تعدادی واحد نیز به دلیل آلایندگی پلمب شده است.

مهردادی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم جهت افزایش پایش‌ها صورت گرفته است، گفت: پایش ضربتی صنایع استان تهران تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه حدود 80 درصد منابع آلاینده هوا مربوط به منابع متحرک مانند خودروها و20 درصد مربوط به منابع ساکن همانند واحدهای صنعتی و معادن شن و ماسه هستند، اظهار کرد: 40 بارزس این اداره کل در طرح پایش مشغول ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنعتی مستقر در استان هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه همزمان با شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی، سرشماری و تکمیل اطلاعاتی از جمله برخورداری از سیستم های پایش آنلاین، تصفیه آب و فاضلاب این واحدها نیز به ثبت می‌رسد، ادامه داد: وظایف این بارزسان همچنین پایش آلاینده‌های آب، هوا ، پسماندهای صنعتی و اندازه گیری و مقایسه آنها با شاخص های استاندارد، براساس دستورالعمل تدوین شده است.

پایش ضربتی صنایع آلاینده در استان تهران از روز شنبه ششم آذر ماه آغاز شده و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد، این پایش‌ها به صورت مستمر و شبانه‌روزی و با همکاری‌های نیروهای ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش‌های حقوقی و پایش آلاینده‌های آب و هوا صورت می‌گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار