تابناک تهران - این روزها بحث پارکینگ های تهران بسیار داغ است، از پارکینگ های ثابت تا مکانیزه ... بحث کمبود پارکینگ در شهر تا خرید و فروش آنها .... زمین هایی که دیگر با دیده درآمدزایی به آنها نگاه می شود...
کد خبر: ۳۴۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 25 December 2016
افزایش وسایل نقلیه و کمبود پارکینگ در پایتخت حالا به مشکلی تبدیل شده که نه تنها مردم را عاجز کرده که دیگر مسئولین هم به دنبال یاری گرفتن از بخش خصوصی هستند.
 بخش خصوصی راه حل تأمین پارکینگ تهران / کمبود پارکینگ راهی برای درآمدزایی؟؟؟
اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره کمبود پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: "اگر بار را بر گردن شهرداری و دولت بگذاریم به دلیل کمبود منابع باز هم با مشکل مواجه می شویم، به همین دلیل باید با استفاده از بخش خصوصی این امر را تأمین کنیم."
 
وی با تأکید بر اینکه به دلیل افزایش سفرهای درون شهری در مرکز شهر و حوالی طرح زوج و فرد با کمبود شدید پارکینگ مواجه هستیم، گفت: "مهمترین مسئله ای که هم اکنون وجود دارد این است که یک سری از واحدها به دلیل عدم امکانات فیزیکی و موقعیت جغرافیایی خود مانند کوچه‌های بن بست و شیب اصلا نمی توانند تأمین پارکینگ کنند."
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون پارکینگ های موجود پاسخگوی این تعداد خودرو نیست، افزود: "به همین دلیل مردم مجبورند در معابر عمومی خودروی خود را پارک کنند. که این خود باعث برهم خوردن سیمای شهر است."
 
البته این روزها وجود پارکینگ های مکانیزه راه حلی مناسب است اما این پارکینگ ها هم خود با مشکلاتی رو به رو هستند، شاکری با تأکید بر اینکه اداره ثبت مالکیت، پارکینگ های مکانیزه را قبول نمی کند، گفت: "اداره ثبت مطرح کرده تنها به پارکینگ های ثابت سند می دهد، به همین دلیل هم اکنون موضوع پارکینگ‌های مکانیزه به معضلی تبدیل شده که اگر بخواهیم آن ها را بفروشیم، با مشکل مواجه می شویم."
 
واگذاری پارکینگ های مکانیزه به پیمانکاران نیز مشکلاتی در پی دارد، شاکری، با اشاره بر اینکه می توانیم با عوارض پارکینگ به راحتی درآمد زایی کنیم، اظهار کرد: "مردم به دلیل کمبود پارکینگ با مشکلات زیادی مواجه هستند، به همین دلیل باید با کمک شهرداری و بخش خصوصی این موضوع را سامان ببخشیم."
 
وی با بیان اینکه هم اکنون هر خانواده‌ی تهرانی بین یک الی 3 خودرو دارند افزود: "در گذشته در بعضی از مناطق به دلیل بافت فرسوده، نیم واحد پارکینگ تأمین می شد اما هم اکنون این رقم افزایش یافته است و به ازای هر واحد ساختمانی بین یک تا یک و نیم واحد باید پارکینگ تأمین  می شود. اما بازهم ما در پایتخت با مشکل پارکینگ مواجه هستیم."

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، در پایان با اشاره به اینکه پارکینگ های حاشیه ای شهر تهران را باید با راه‌اندازی سامانه ای، سامان دهی کنیم، تصریح کرد: "با این امر می توانیم تکنولوژی پارکینگ داری را به صنعت درآمدزایی تبدیل کنیم. "

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار