تابناک تهران - آلودگی هوای این روزهای تهران که مسئولین به علت وارونگی هوا، آن را طبیعی و غیرقابل کنترل می دانند باعث شده تا اورژانس کشور برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان تمهیداتی بیاندیشد. استقرار ۶ دستگاه آمبولانس در سطح شهر یکی از این اقدامات است.
کد خبر: ۳۴۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 25 December 2016
کیفیت هوای امروز پایتخت نشینان در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه است، بر اساس داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی ،هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز (شنبه) در شرایط ناسالم است.
 
محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره آلودگی هوای امروزتهران گفت: " آلودگی هوای پایتخت به دلیل وارونگی هوا است، و ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرداری منطقه 4 با میانگین شاخص کیفی 194؛ نا‌سالم‌ترین نقطه امروز پایتخت برای تمام افراد جامعه است."
 تمهیدات اورژانس کشور در روزهای آلوده تهران  /  استقرار 6 دستگاه آمبولانس در سطح شهر
براساس پیش بینی هواشناسی، باوجود بارندگی از شب گذشته تا به امروز "یکشنبه" انتظار می رود از میزان آلاینده های جوی امروز کاسته شود.
 
تشدید آلودگی هوای تهران کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی  را از حضور، تردد و انجام فعالیت‌های بدنی در فضای آزاد منع می کند، البته این توصیه مشمول سایر شهروندان نیز می‌شود. اما از آنجایی که تردد شهروندان تهرانی نمی تواند متوقف شود، نیاز مبرم به استقرار اکیپ های امدادی - درمانی اورژانس در معابر اصلی و پر رفت و آمد پایتخت وجود دارد.
 
پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، درباره تمهیدات اورژانس کشور در این روزهای آلوده گفت: "مرکز اورژانس تهران جهت تسریع در امدادرسانی و پوشش درمانی مصدومان احتمالی آلودگی هوا، از صبح شنبه، چهارم دی ماه ۹۵، اقدام به استقرار آمبولانس و موتور آمبولانس در نقاط مختلف شهر تهران نموده است."
    
وی با اشاره به استقرار ۶ دستگاه آمبولانس در میادین شهرری، انقلاب، آزادی، تجریش، امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)، افزود: "۳۰ دستگاه موتور آمبولانس نیز از ۹ صبح تا ساعت ۱۷ در نقاط پر تردد و پر ازدحام شهر تهران مستقر می شود."

کولیوند در پایان از آماده باش تمامی پایگاه های مرکز اورژانس خبر داد و اظهار کرد: "شهروندان در صورت بروز تنگی نفس و مشکلات قلبی و تنفسی می توانند به این واحدها مراجعه و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار