رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«وزیر احمدی‌نژاد: دولت روحانی تکرار نمی‌شود»،«گلایه چمران از ساختمان شیشه‌ای مجلس»،«پافشاری استیضاح‌کنندگان بر استیضاح وزیر»،«هشدار روزنامه «کیهان» به اصغر فرهادی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 13 December 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حقوق واقعی نمایندگان مجلس

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: راه حل مبارزه با حقوق‌های نجومی این است که همه مسئولان فیش‌های حقوقی‌شان را در اینترنت بگذارند. مطمئن باشید نه امریکا تجاوز می‌کند، نه اتفاق خاصی می‌افتد.محمود صادقی ضمن ارائه توضیحاتی درباره حقوق نمایندگان مجلس، اعلام کرد: از نمایندگان درخواست خواهم کرد که فیش‌های حقوقی‌مان را منتشر کنیم. البته حقوق نمایندگان متفاوت است و با توجه به تعداد دفترهای ارتباط مردمی در حوزه انتخابیه و دیگر مسائل در حدود ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان است.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

کنایه‌های سعیدجلیلی به روحانی

جلیلی گفت:حیف است برویم با برجام «خورشید تابان» از دنیا طلب کنیم آنوقت نسبت به «خورشید تابان مردم سیستان و بلوچستان» بی تفاوت باشیم! بیخود داریم دور دنیا دنبال خورشید می‌گردیم، خورشید اشتغال و رونق همین جا در سیستان و بلوچستان است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طبق تحقیقات اروپایی‌ها بادهای سیستان، بهترین بادهای دنیا برای تولید انرژی است. این بادها می‌تواند مهم‌ترین منبع تولید برق و صادرات به افغانستان و پاکستان باشد. این بادها گنجی است که بر باد می‌رود و مهمترین نا شکری این است که نعمت های خدا باعث زحمت مردم شود و از این نعمت‌ها برای اشتغال و آسایش مردم استفاده نکنیم و به فکر امداد کدخدا باشیم.مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پایان گفت: بعضی‌ها گمان می‌کردند مشکل آب هم با برجام حل می شود، اگر به فکر حل مشکل آب با دیپلماسی هستید اشتباهی در خانه کدخدا نروید،تعامل و مذاکره با برادران افغانستانی لازم است.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

 

وزیر احمدی‌نژاد: دولت روحانی تکرار نمی‌شود

سید محمد حسینی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و وزیر اسبق ارشاد در مراسم « آمریکایی که بود، آمریکایی که هست» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد دولت در طول سه سال اخیر، گفت: روحانی به وعده‌های اقتصادی که به مردم داد عمل نکرد به همین دلیل در انتخابات ریاست جمهوری آینده با ریزش آرای زیادی روبرو خواهد شد و به نظر می‌رسد ریاست جمهوری روحانی در دولت دوازدهم تکرار نشدنی است.این استاد دانشگاه در رابطه با ناکامی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بین نیروهای انقلابی چندگانگی به وجود آمد، از آن طرف جریان اعتدال شعارهایی را مطرح کرد و مردم که امید داشتند مشکلاتشان حل شود به روحانی رای دادند. وزیر اسبق ارشاد ضمن انتقاد از رویکرد دولت فعلی، ادامه داد: اگر دولت در رویکرد خود تجدید نظر نکند مردم در انتخابات ریاست جمهوری به وضعیت موجود پایان خواهند داد.

 

افزایش درخواست‌ صدور مجوز حزب با نزدیک شدن به انتخابات

پروانه مافی نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم تهران عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست‌ها برای صدور مجوز حزب و تشکل سیاسی بیشتر شده و حجم کاری کمیسیون ماده ۱۰ نیز بیشتر خواهد شد.پروانه مافی ظهار کرد: با توجه به تعطیلات اخیر، جلسات کمیسیون ماده ۱۰ حدود دو هفته است که برگزار نشده، اما در روزهای آینده جلسات با جدیت برگزار خواهد شد و همه مسائل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.وی تاکید کرد: با توجه به افزایش درخواست‌ها این حساسیت‌ وجود دارد که احزاب با شناسنامه و ترازنامه کاری منسجم موفق به ریاست مجوز نشوند نه افرادی که با انتخابات ظهور می‌کنند و پس از آن صحنه‌ سیاسی کنار می‌روند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

لغو سخنرانی مطهری کاملاً قانونی بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری دوشنبه‌شب در گردهمایی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی خراسان رضوی در مشهد، به هجمه برخی افراد در رابطه با موضوع لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مبنی بر غیرقانونی بودن عملکرد دستگاه قضا در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: مراجع مختلفی موضوع ممانعت از سخنرانی نایب‌رئیس مجلس را در مشهد کارشناسی کرده و بر قانونی بودن اقدامات دادستان مشهد در این خصوص مهر تأیید نهادند.وی تصریح کرد: عده‌ای با دخالت در این جریان، مدعی حمایت از قانون اساسی بودند و می‌گفتند دادستان مشهد باید صبر می‌کرد تا سخنرانی ایراد و فتنه‌ای ایجاد شود.رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در این مورد کاملاً قانونی بوده ابراز کرد: دستگاه قضا هیچ زمان خلاف قانون عمل‌نکرده و نخواهد کرد، مطالبی در این خصوص وجود دارد که به‌زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

برخی تهرانی‌ها به "سیاه ششی" مبتلا هستند

حمید سهراب‌پور، فوق تخصص بیماری‌های ریوی، در خصوص بیماری سیاه ششی یا بیماری کارگران معدن گفت: بیماری سیاه ششی یا بیماری کارگران معدن ازجمله بیماری‌های ریوی است که کارگران معدن به دلیل تنفس در محیطی آلوده به آن مبتلا می‌شوند که البته باتوجه به پیشرفت‌هایی که در تجهیزات ایمنی این کارگران به وجود آمده است، خطرات کمتری آنها را تهدید می‌کند. این کارگران هر چند ماه یک‌بار توسط پزشک معاینه دوره‌ای می‌شوند تا اگر دچار این بیماری شده‌اند از تشدید آن جلوگیری شود.وی به شیوع این بیماری در بین ساکنین شهرهای آلودها مانند تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این بیماری در بین ساکنین شهرهایی آلوده شایع نیست ولی ما در برخی از معایناتی که از بیماران انجام می‌دهیم می‌بینیم که علائم این بیماری در دستگاه تنفسی آنها دیده می‌شود. این بیماری در شهرهای پرجمعیت و آلوده مانند تهران به مرور زمان اپیدمی می‌شود. افرادی که چندین سال در تهران زندگی کرده‌اند به مرور زمان مبتلا به بیماری سیاه ششی می‌شوند.این فوق تخصص بیماری‌های ریوی ادامه داد: روند ابتلا به این بیماری باتوجه به مناطقی که افراد در آن زندگی می‌کنند؛ متفاوت است. متاسفانه این بیماری در ابتدا علائمی ندارد و تنها با برونکوسکوپی می‌توانیم این پدیده را مشاهده کنیم. نباید این موضوع را نادیده گرفت که این بیماری، مردم تهران را در درازمدت تهدید می‌کند و ما در برخی از آزمایش‌ها با این بیماران برخود می‌کنیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

جنجال ادامه‌دار پرونده تحصیلی «حسین فریدون»

رئیس کمیته آموزش مجلس از تشیکل کمیته‌ای در مجلس برای رسیدگی به پرونده تحصیلات برادر و دستیار رئیس‌جمهور خبر داد.حجت‌ا‌لاسلام علیرضا سلیمی رئیس کمیته آموزش در مجلس شورای اسلامی با اشاره پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور در این کمیته اظهار کرد: درباره تحصیل حسین فریدون گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واصل شده است.وی ادامه داد: بر همین اساس برخی از نمایندگان بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به پرونده تحصیلات حسین فریدون را دارند.رئیس کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس قرار است کمیته‌ای برای رسیدگی به پرونده تحصیلی برادر رئیس جمهور تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی شود.پیشتر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از 3 بار نامه‌نگاری کمیسیون متبوع خود با وزیر علوم درباره پرونده تحصیلی برادر و دستیار رئیس‌جمهور خبر داده بود.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

گلایه چمران از ساختمان شیشه‌ای مجلس

مهندس مهدی چمران صبح امروز با انتقاد از ساختمان شیشه‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که یک ابر ساختمان با نمای کامپوزیت و شیشه ساخته شده است.وی با بیان اینکه این ساختمان متعلق به مجلس شورای اسلامی است اما خود مسوولان مجلس نیز حریم مجلس را رعایت نکرده‌اند، گفت: بارها به آنها نامه نوشته‌ایم که میدان بهارستان هویت شهر است و نباید ساختمانی با نمای کامپوزیت و شیشه ساخته شود، چراکه نمای این ساختمان کسر شان فرهنگی و معماری ایران است.رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسوولان مجلس به این نامه‌ها توجه نکرده‌اند، گفت: با این حال باز هم نمای ساختمان قابل اصلاح است و باید برای آن نامه‌نگاری کنیم.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

فسخ بزرگترین واگذاری ایران

سازمان خصوصي سازي با صدور اطلاعیه ای، فسخ قرارداد واگذاري بلوك سهام شركت مخابرات ايران اعلام کرد. ۷ سال بعد از معامله ۷.۸ هزارمیلیارد تومانی بلوک۵۰درصد بعلاوه یک سهم مخابرات،سازمان خصوصی سازی، این قرارداد را به دلیل عدم ایفای تعهدات فسخ کرد، رئیس سازمان خصوصی سازی هم از ارایه توضیحات در آینده ایی نزدیک خبر داد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه فسخ قرارداد واگذاری مخابرات ایران ۱۲ روز قبل رخ داده،‌ گفت: به دلیل عدم پرداخت ۲ یا ۳ قسط از سوی اعتماد مبین و برگشت خوردن نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان چک این قراداد فسخ شد. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

خنده‌های مطهری به اشتباه عجیب آقای نماینده

کواکبیان در تذکری آزادسازی حله (عراق) را تبریک گفت. که در ادامه مطهری، با چندین بار تکرار و خنده این موضوع را اصلاح کرد زمانی که تریبون کواکبیان برای تذکر در دقایق پایان مجلس باز شد، او به جای تبریک آزاد سازی حلب سوریه، آزادسازی حله عراق را تبریک گفت که موجب خنده مطهری شد.

 

گلایه‌های حسن فتحی، کارگردان شهرزاد از مخاطبانش

" حسن فتحی کارگردان سریال «شهرزاد» به مخاطبان خود نامه نوشت و گلایه‌های خود درباره حواشی ساخت فصل دوم این مجموعه را در آن مطرح کرد. شهرزداد" به دلیل مشکلات مالی و تأخیر طولانی در پرداخت‌ها دست‌کم سه ‌بار تا مرز تعطیلی پیش ‌رفت و آنچه اساسا موجب شد تا پای سرمایه‌گذار دوم به این پروژه باز شود، همین مسأله بود برخی افراد تلاش می‌کنند تا به ماجرای یک اختلاس هشت‌‌ هزار‌‌ میلیاردی و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط و پیوند بدهند!؟ آن‌هم درحالی‌که تا این لحظه هیچ ربط و نسبتی میان آن اختلاس و این سریال مشاهده نشده است اما این پرسش همچنان باقی می‌ماند که چرا در‌این‌میان انتقادات نه متوجه اختلاس هشت‌هزار‌‌میلیاردی که صرفا متوجه سریالی شده است که در زمان تولید خود متحمل شرایط مالی سختی بوده است!؟

 

اعتراض شدید توکلی به تلاش وزارت نفت برای حضور توتال در ایران

احمد توکلی در نامه به دادستان کل کشورنوشت: دادگاه آمریکا اسناد رشوه توتال به مقام نفتی ایرانی را افشا کردند. گزارش های متعدد کارشناسان درباره خیانت فنی این شرکت فرانسوی به ایران در پارس جنوبی.واگذاری فاز 11 میدان پارس جنوبی با ترک تشریفات مناقصه و بی پاسخ گذاشتن موضوع فساد توتال و حتی دفاع از این شرکت مفسد، نزد هر دادرسی سوء ظن برانگیز است. مقایسه عملکرد شرکت های ایرانی در زمان تحریم با شرکت های خارجی نظیر توتال در شرایط عادی بی انصافی و ناعادلانه است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

حزب اعتماد ملی برای انتخابات کاندیدا معرفی می کند

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: حزب اعتماد ملی درباره معرفی گزینه انتخاباتی، فعلا به جمع‌بندی نرسیده است، اما یک نفر را به عنوان کاندیدا معرفی خواهد کرد. وی در پاسخ به این سوال که، آیا حزب اعتماد ملی گزینه انتخاباتی خود را به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کرده است، گفت: خیر؛ چنین چیزی از ما خواسته نشده است؛ حزب اعتماد ملی هم در این‌باره به جمع‌بندی مشخصی نرسیده است. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

توهین یک اصلاح طلب به یک وزیر دولت

مصطفی کواکبیان عصر دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که دیدگاه وی در ارتباط با صحبت‌های وزیر ارتباطات در سنندج که گفته است هر کس با هر تفکری در انتخابات 96 کاندیدا شود ضد روحانی است، گفت: اینکه وی چنین صحبتی داشته‌اند، می‌ترسم توهین تلقی بشود ولی بیجا فرموده‌اند.وی گفت: هر کس هرچی گفت دیگه نباید به کل نظام و دولت نسبت بدهیم، این نظری بوده که آن وزیر داده، چه اشکالی دارد، خوب نظری بوده که داده است، ولی من اعتقاد ندارم برخی نظرات به پای دولت گذاشته شود.

 

پافشاری استیضاح‌کنندگان بر استیضاح وزیر

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در اظهارنظر عباس آخوندی وزیر راه پس از حادثه قطار تبریز - مشهد به شخصیت ملت ایران توهین شد، گفت: عنوان این مطلب که حادثه‌دیدگان و قربانیان بیمه بوده و خسارت‌شان را بیمه پرداخت خواهد کرد از زبان وزیر راه توهین بزرگی به مردم ایران بود. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه آخوندی در حوزه «راه» توانمندی ندارد، گفت: نمایندگان مجلس استیضاح وزیر راه را با هدف ایجاد التیامی برای داغدیدگان حادثه قطار تبریز - مشهد پیگیری می‌کند.

 

تحلیل محسن رضایی درباره پیروزی در حلب

محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به شکست تروریست‌ها در حلب سوریه نوشت:رزمندگان دلیر و مقتدر جبهه مقاومت توانستد بعد از چند سال مبارزه و مقامت مستمر میدانی حلب را فتح کنند تا نشان دهند هیچ اراده‌ای بالاتر و قوی‌تر از اراده سربازان جبهه مقاومت در جهان وجود ندارد. این پیروزی بزرگ را به همه دل‌بستگان و حامیان جبهه مقاومت تبریک می‌گویم. هدف اصلی جبهه مقاومت در سوریه و عراق پاک‌سازی کامل منطقه از تروریست‌ها و تکفیری‌هاست. بنابراین مهم‌ترین محور عملیاتی آینده پیش رو عملیات آزادسازی شهر رقه است. طبق شواهد موجود آمریکا و برخی از کشورهای منطقه می‌خواهند با در دست گرفتن و کنترل عملیات آزادسازی رقه یک غده سرطانی را در داخل سوریه به وجود آورند . پس از آن اهداف عملیاتی جدیدی را علیه جبهه مقاومت طرح‌ریزی کنند. بااین‌حال، جبهه مقاومت بدون توجه به هرگونه توافقات سیاسی خارج از صحنه عملیاتی سوریه، پیروزی در حلب را کلید فتح رقه و ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه می‌داند که به یاری حق در آینده نزدیک این فتح بزرگ نیز به دست خواهد آمد.

 

نظر وزیر امور خارجه جدید آمریکا درباره ایران

رکس تیلرسون Rex Tillerson وزیر امور خارجه امریکا شد. تاکنون اخبار چندانی در ارتباط با نوع دیدگاه وی در مورد مسائل و تحولات بین‌الملل از جمله ایران و برجام منتشر نشده است اگر چه او در ماه مارس 2016 در مصاحبه‌ای با CNBC در مقام مدیر اجرایی اکسون موبیل در مورد حضور در بازار ایران اعلام کرد : شرکت‌های آمریکایی شبیه ما هنوز نمی‌توانند تجارتی در ایران داشته باشند. این در حالی است که تعداد زیادی از رقبای اروپای ما فعالانه در بازار ایران حضور دارند و من واقعا نمی‌دانم که ما در نقطه ضعف هستیم؟ تاریخ تجارت خارجی ایران در گذشته همراه با چالش‌ها و سختی‌هایی بوده و ما هرگز سرمایه‌گذاری‌های طولانی در ایران به خاطر این علت نداشته‌ایم و من نمی‌دانم ایرانیان امروز تغییری کرده‌اند یا نه. ما باید منتظر بمانیم و من یاد گرفته‌ام که همیشه اول بودن بهترین گزینه نیست. ما منتظر می‌مانیم و می‌دانیم که چه اتفاقی برای شرکت‌های آمریکایی می‌افتد. البته این موضوع نیز مورد توجه است که ایران یک بازار سرشار از منابع است.

 

میرمحمود موسوی: باید تا خرداد صبر کنیم

یک کارشناس ارشد وزارت امور خارجه معتقد است تحلیل رفتار دونالد ترامپ در قبال خاورمیانه نیازمند چند ماه زمان است. او معتقد است که باید تا خردادماه صبر کنیم.روزنامه «شرق» نوشته است: دونالد ترامپ ‌چنان پیش‌بینی‌ناپذیر رخ نموده که میرمحمود موسوی معتقد است رفتار او در خاورمیانه نیازمند چند ماه زمان است تا ببینیم او چه خواهد کرد. اما قطار دیپلماسی، سیاست و حتی جنگ متوقف نمی‌شود تا منتظر بماند ببینیم دونالد ترامپ می‌خواهد در جهان چه رفتاری را در پیش بگیرد.

 

هشدار روزنامه «کیهان» به اصغر فرهادی

روزنامه کیهان معتقد است که «اصغر فرهادی باید به این نکته توجه داشته باشد که همکاری وی با مؤسسه وابسته به حکومت قطر که همه‌چیز را در سطح جهان با پول معامله می‌‌کند و از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است نمی‌تواند در نهایت به نفع ایشان باشد و باید از موارد مشابهی که در تاریخ معاصر و هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم عبرت بگیرد.»روزنامه «کیهان» در شماره امروز خود نوشته است: اصغر فرهادی از سوی انستیتو فیلم دوحه (وابسته به خاندان امیر قطر) که سرمایه‌‌گذاری فیلم «فروشنده» را هم بر عهده داشته است، به عنوان استاد انتخاب شد تا در ماه مارس 2017 در این مؤسسه به تدریس بپردازد.به نظر می‌رسد تدریس فرهادی در این مؤسسه قطری در ادامه تعهدات قبلی‌اش برای ساخت فیلم «فروشنده» باشد، چراکه چهره‌های شناخته‌شده‌تری از فرهادی وجود دارند که با توجه به سرمایه این کمپانی قطری می‌توانستند به عنوان مدرس انتخاب شوند.

 

کاهش ۲۱ درصدی درآمد افراد جامعه در سال ۹۲

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در شانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد در کشور، اظهار داشت: برخی افراد در خصوص سخنان خود مبنی بر اینکه سالها باید تلاش کنیم تا قدرت خرید مردم به سال 1390 بازگردد، تصریح کرد: منتقدین تصور می‌کنند که باور ما این است که سال 1390 شرایط ایده آلی برای مردم وجود داشته است اما معنی درست این سخن این است که در سالهای 91 و 92 اتفاقاتی در اقتصاد کشور رخ داد که درآمد افراد جامعه 21 درصد کاهش یافت و منظور ما این است که برای جبران این اتفاقات و بازگرداندن قدرت خرید مردم به میزان سال 90 باید سالها تلاش کنیم تا اتفاقات نامطلوب سال 91 و 92 جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :