معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 90 تا 99 درصد افراد کارتن خواب و بی خانمان با اعتیاد در ارتباط هستند.
کد خبر: ۳۴۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 10 December 2016
حبیب الله مسعودی افزود: شمار بی خانمان های غیرمعتاد بسیار کم است بطورمثال معدود هستند افرادی که کارگر باشند یا از شهرستان به تهران آمده باشند و جا نداشته باشند.
وی تصریح کرد: با اینکه گرمخانه های شهرداری ظرفیت خوبی برای نگهداری افراد بی خانمان و کارتن خواب دارد اما با این وجود همواره عده ای از این افراد ، شب ، بیرون می مانند.
وی یادآور شد: هرچند جمع آوری و ساماندهی کارتن خواب ها برعهده شهرداری است اما چون آسیب های کودکان در حیطه وظیفه بهزیستی قرار می گیرد هموطنان در صورت مشاهده کودکان کارتن خواب یا زنان کارتن خواب همراه کودک می توانند موارد را به اورژانس اجتماعی با شماره 123 اطلاع دهند.
مسعودی فرید ، خدمات درمانی ، جسمی ، روانی ، مددکاری و حقوقی را از جمله خدمات ارائه شده به کودکان کارتن خواب در مراکز نگهداری عنوان کرد و افزود: تعداد کودکان کارتن خواب تنها بسیار کم است.
به گزارش ایرنا برخی یافته ها نشان می دهد که اعتیاد و مصرف مواد مخدر، ناتوانی‌های جسمی و روانی و مهاجرت و عدم تطابق با محیط جدید از مهم ترین عوامل کارتن خوابی به شمار می روند.
براساس برخی گزارش ها، مساله کارتن خواب‌ها و بی خانمان ها از سال ۱۳۸۲ با مرگ چند نفر در کنار خیابان‌های تهران توجه جامعه را به خود به عنوان یک معضل جدی اجتماعی جلب کرد.
براساس آمارهای موجود هم اکنون یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور به انواع مواد مخدر و محرک ، اعتیاد دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار