شهردار منطقه ۲۱ از اتمام طرح نیمرخ محلات با موضوع شناسایی، مکان یابی و به روزرسانی اماکن اجتماعی و فرهنگی محلات توسط اداره مطالعات منطقه در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 04 December 2016
دکتر جمال بافرانی شهردار این منطقه ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت:اداره مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی اقدام به اجرای طرح جهادی "نیم رخ محله” در سال ۹۵ با هدف به روز رسانی و تهیه بانک اطلاعاتی اجتماعی و فرهنگی محلات ۱۳گانه منطقه کرده است .
وی با بیان اینکه این طرح همراه با آموزش های تخصصی و برگزاری کارگاه های آموزش میدانی از شهریور ماه آغاز شده و در نیمه دوم آبان ماه ۹۵ به اتمام رسید، تصریح کرد: هدف کلی از این طرح جهادی تهیه نقشه محلات منطقه ۲۱ است که بر اساس آن ضمن شناسایی اماکن مذهبی، فراغتی ، اجتماعی و فرهنگی ، تاریخی و سمن های (سازمان های مردم نهاد) محلات از طریق روش اختصاصی و آموزش به پژوهشگران محلات، اطلاعات جمع آوری شده را ثبت و با بهره گیری ازاستعدادهای بومی محلی فعال ضریب مشارکت اجتماعی لایه های گوناگون جامعه را ارتقا می دهد.
شهردار این منطقه تصریح کرد: بنا بر تعریف "نیمرخ محله” ترسیم نمایی از سیمای جامعه هدف در برهه ای از زمان است که داده های ضروری و اساسی را برای برنامه ریزی های شهری فراهم می آورد به بیان دیگر طرح نیم رخ محله ، یک بانک اطلاعات اجتماعی و فرهنگی مکان محور در هر محله است.

بافرانی در پایان گفت: بی تردید طرح "نیمرخ محله” گامی موثر در راستای برنامه ریزی فرهنگی شهری است که با تحقق اصولی آن منبع مهم و غنی در اختیار فعالان این حوزه به منظور نهادینه سازی هرچه بیشتر فعالیت های اجتماعی در سطح محلات قرار می گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار