معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پلیس در راستای کاهش آلودگی هوا موافق شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری نیست.
کد خبر: ۳۳۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 04 December 2016
سرهنگ سعید روحی افزود: آلودگی ناشی از موتورسیکلت بیش از خودرو است که البته این مساله همواره مورد مناقشه بوده به گونه ای که عده ای می گویند یک موتورسیکلت پنج برابر پنج خودرو آلودگی ایجاد می کند اما نکته حائز اهمیت این است که موتورسیکلت نسبت به خودرو آلودگی بیشتری در شهری مثل تهران ایجاد می کند.
وی ادامه داد: حدود 11میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که حدود سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران آن هم بیشتر در هسته مرکزی تردد می کنند.
سرهنگ روحی ادامه داد: هیات دولت در تیرماه 95 مصوبه ای تصویب کرد که براساس آن از یکم مهر ماه 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع اعلام شد، پلیس راهور نیز براساس این مصوبه از اول مهر ماه 95 از شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممانعت کرد و تا کنون هیچ موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری نشده است.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: این در حالی است که قبل از این مصوبه تعدادی ام جی موتورسیکلت وارد کشور شد و اکنون صحبت این است که این تعداد از مصوبه مطرح شده،مستثنی شوند و شرکت های تولید کننده اجازه داشته باشند این موتورسیکلت ها را شماره گذاری کنند.
سرهنگ روحی افزود: در حال حاضر از اول مهر ماه 95 پلیس هیچ یک از موتورهای کاربراتوری را شماره گذاری نکرده است و با توجه به آلودگی هوا، وظیفه پلیس این است که این مصوبه را اجرا کند.
وی با بیان اینکه پلیس موافق شماره گذاری موتورهای کاربراتوری نیست، تصریح کرد: پلیس مجری قانون است و چنانچه هیات دولت تصمیم بگیرد که حق این تولید کننده حفظ شود، مصوبه هیات دولت را اجرا می کند.
سرهنگ روحی تاکید کرد: پلیس برابر مصوبه فعلی موتورهای کاربراتوری را شماره گذاری نکرده است و از سوی دیگر به منظور کاهش آلودگی هوا، موافق شماره گذاری این نوع موتورها نیست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار