وزیر کشور در باره برنامه های 16 آذر (روز دانشجو) گفت: انشالله هیچ سخنرانی مجوز دار در این روز لغو نمی شود و شورای فرهنگی دانشگاه ها متولی ارایه مجوز سخنرانی هاست.
کد خبر: ۳۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 04 December 2016
عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه دومین روز همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام و عمل سازمان های مردم نهاد در جمع خبرنگاران افزود:در صورتی که مجوز از سوی شورای فرهنگی دانشگاه ها صادر شده باشد، وزارت کشور هیچ مخالفتی ندارد؛ ضمن اینکه به استانداری ها ابلاغ کردیم تا هماهنگی های لازم را به عمل بیاورند.
وزیر کشور تاکید کرد: همدلی مردم در آستانه انتخابات به طور قطع کمک می کند تا 16 آذر به نقطه عطفی بدل شود.
وی در ادامه به موضوع آسیب های اجتماعی و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اعتیاد، جزو مسایلی است که بدون همراهی مردم انجام نمی شود. ما باید تلاش کنیم از معتاد شدن افراد جامعه جلوگیری کنیم همه خانواده ها و آموزش و پرورش و علما و روحانیت در صحنه باشند .
وی افزود:دولت تدبیر و امید بحث پیشگیری را با رویکرد اجتماعی دنبال می کند. ما بیش از 80 درصد از درمان را به صورت اجتماعی انجام می دهیم و این موضوع ، میسر نیست مگر اینکه مردم به درستی اطلاع رسانی شوند و از آنان برای فعالیت در این حوزه دعوت شود.
وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که با احساس مسئولیت مردم گام های بلندی در زمینه مبارزه با اعتیاد برداشته شود.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کردجمهوری اسلامی ایران در آخرین گزارش سازمان ملل، یکی از پیشگامان مبارزه با مواد مخدر معرفی شده است.
وی با اشاره به حضور 2 هزار و 200 سمن(سازمان مردم نهاد) فعال در امر مبارزه با مواد مخدر هم افزود:این سمن ها از قبل، فعال بوده و ثبت شده اند ، منتهی در طول این یک سال گذشته فعالیت های آنها هدفمند و برنامه ریزی شده انجام می شود. رحمانی فضلی اظهار امیدواری کرد که با تصویب قوانین در زمینه فعالیت سمن ها در دولت و رویکرد خوب مجلس به امر مبارزه با اعتیاد و اجتماعی شدن فعالیت های پیشگیرانه، گام های موثری در این زمینه برداشته شود.
همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام و عمل سازمان های مردم نهاد 13 و 14 آذر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار