تابناک تهران - طی 10 سال گذشته تهران شاهد افزایش 16هزار هکتاری جنگل کاری بوده، آماری که در میان شهری صنعتی که آلودگی هوا در آن هر روز شدیدتر می شود، امیدوار کننده است. افزایش سرانه فضای سبز طی این دهه 7.5 متر مربع گزارش شده است.
کد خبر: ۳۳۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 03 December 2016
شهرهای صنعتی امروز که دیگر هیچ اثری از جنگل در خود ندارند، بیش از هر چیز نیازمند طبیعت و فضای سبز هستند یا همان جنگل هایی که دیگر طبیعی بودنشان در این شهرها جزء خیالات است. تهران شاید شرایطش در این موضوع کمی وخیم تر باشد. همین شرایط باعث شده تا بحث جنگل کاری تبدیل به موضوعی جدی شده و احداث بوستان ها یک امر واجب تلقی شود.
 
سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران براساس احکام برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران سالانه توسعه 1000 هکتار جنگل کاری را در دستور کار خود قرار داده است. به طوری که در برنامه سال جاری با توجه به اولویت جنگل‎کاری در اراضی دامنه جنوبی البرز و خصوصا شمال بزرگراه شهید بابایی؛ مناطق شمال بزرگراه شهید بابایی، تلو، اراضی استحکامات، البرز مرکزی و شمال کاخ سعدآباد، تحت پوشش عملیات جنگل‎کاری قرار خواهند گرفت .
 افزایش7.5 مترمربعی سرانه فضای سبز تهران در دهه گذشته / احداث 42 بوستان تا پایان سال 95
محسن پیرهادی، عضو ورئیس کمیته نظارت و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران درباره جنگل کاری در پایتخت گفت: "جنگل کاری حاشیه شهر ( کمر بند سبز پیرامون شهر ) تا پایان سال ۸۴ برابر ۲۲۰۰۰ هکتار بوده که این مقدار تا پایان سال ۹۵ به ۳۹۱۳۲ هکتار خواهد رسید که از این مقدار ۳۸۱۳۲ هکتار تا پایان سال ۹۴ احداث و ۱۰۰۰ هکتار در دست احداث بوده و تا پایان سال ۹۵ بهره برداری میگردد."
 
وی با اشاره به سرانه فضای سبز در سال های گذشته و امسال ادامه داد: "سرانه فضای سبز در سال ۸۴ برابر ۹ متر مربع بوده که این مقدار تا پایان سال ۹۴ به ۱۶/۴۹ متر مربع یعنی تقریبا ۱۶/۵ متر مربع رسیده و تا پایان سال ۹۵ به ۱۶/۷ متر مربع خواهد رسید."
 
پیرهادی، عضو ورئیس کمیته نظارت و عضو هیات رئیسه شورای شهر در پایان درباره تعداد بوستان های تهران طی دهه گذشته افزود: "تعداد بوستان ها در سال ۸۴ برابر ۱۱۹۲ عدد بوده که این مقدار تا پایان سال ۹۵ به عدد ۲۲۱۱ بوستان خواهد رسید که از این مقدار تعداد ۲۱۶۹ بوستان تا پایان سال ۹۴ احداث گردیده و ۴۲ بوستان نیز در دست احداث بوده که تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار