تابناک تهران - پاکدشت هم همچون دیگر شهرها مشکلات زیست محیطی دارد، مشکلاتی که بعضی هایش به خاطر کامل نبودن سیستم های تصفیه خانه ای است و گاهی هم به خاطر متخلفینی که ازقانون سرپیچی می کنند. جریان آتش سوزی منطقه حصارامیر پاکدشت یکی از این تخلفات زیست محیطی بود، که آلودگی هوای زیادی را به دنبال داشت...
کد خبر: ۳۳۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 03 December 2016
تخلفات زیست محیطی یکی از مهم ترین عوامل برای آلودگی های هر منطقه محسوب می شود. متخلفینی که برای سهولت خود به قانون تمکین نمی کنند و خود را جدای از دیگران می پندارند. این سرپیچی از قانون همیشه مشکلاتی را به دنبال دارد، اما درمورد تخلفات زیست محیطی کمی این مشکلات عمیق تر می شود. چراکه هم محیط زیست آسیب می بیند و هم اینکه گاهی این آسیب ها قابل جبران نیستند.
 
در روزهای گذشته خبری از آتش سوزی در منطقه حصارامیر پاکدشت  منتشر شد، خبری که در این روزهایی که آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی هر روز بیشتر می شود کمی مأیوس کننده بود. پاکدشت هم همچون دیگر شهرها مشکلات زیست محیطی دارد، مشکلاتی که بعضی هایش به خاطر کامل نبودن سیستم های تصفیه خانه ای است و گاهی هم به خاطر متخلفینی که ازقانون سرپیچی می کنند.
سوزاندن روغن در پاکدشت، آلودگی هوا را تشدید کرد / متخلفین زیست محیطی در حال تعقیب 
عزیز میکائیلی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت، درباره آتش سوزی منطقه حصارامیر گفت: "در ساعات پایانی گشت و پایش زیست محیطی تیم کارشناسی  این اداره در پایان هفته گذشته از سطح شهرستان، انتشار دود غلیظی در منطقه حصارامیر جلب توجه می نماید که بلافاصله تیم گشت به سمت حریق رهسپار و مشاهده می شود در یک گودال عمیق مقدار زیادی روغن سوخته تخلیه شده که به دلیل نامعلومی آنرا آتش زده اند و این حادثه موجبات آلودگی شدید هوای منطقه را فراهم نموده است."
 
وی افزود: "ماموران بلافاصله جهت اطفاء حریق با نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی تماس حاصل و نسبت به مهار آتش و کنترل آلودگی هوای منطقه اقدام کردند."
 
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت اظهار داشت: "با توجه به وجود حجم عظیمی از روغن سوخته در این گودال و امکان تخلیه غیرمجاز مجدد در آن، احتمال آتش سوزی مجدد وجود دارد، از اینرو این اداره در صدد یافتن متخلف و مسدود کردن راههای منتهی به این محل به منظور کنترل و رفع آلودگی بوده و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می نماید. "
 
میکائیلی با توجه به اینکه در پایان هفته گذشته بازدید میدانی از شهرکهای صنعتی این شهرستان به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی آنها انجام شده، گفت: " این مجموعه ها ملزم به رعایت ضوابط زیست محیطی بوده و ضمن بهبود عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب خود باید در خصوص تجهیز آن به سیستم پایش لحظه ای اقدام نمایند."
 
وی ادامه داد: " مدیران شهرک های صنعتی موظفند نسبت به اجرای طرح خود اظهاری در پایش، مدیریت صحیح پسماندهای عادی واحدهای صنعتی، جمع آوری و پاکسازی محل غیرمجاز دپو پسماندهای خانگی و صنعتی موجود در آن شهرک، توسعه فضاي سبز و عدم آبیاری فضای سبز موجود با فاضلاب خام اقدام و ظرف مهلت مقرر گزارش های مربوطه را به این اداره منعکس نمایند. "
 
سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاکدشت، در پایان بیان داشت: "به منظوراعلام نظر کارشناسی در خصوص عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب این شهرکها  از خروجی تصفیه فاضلاب این شهرکها نمونه برداری شد."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار