مدیر نشر آرما گفت: در آینده بخشی از بازار کتاب را حوزه نشر الکترونیک به خود اختصاص می‌دهد، اما فکر نمی‌کنم این امر موجب خروج حوزه مکتوب از صحنه شود.
کد خبر: ۳۳۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 03 December 2016
مجتبی شاهمرادی  اظهار کرد: ناشران، نویسندگان و کسانی که در حوزه نشر فعالیت می‌کنند از اینکه کتاب خود را از طریق نشر الکترونیک به فروش برسانند خوشحال هستند اما دغدغه‌ای که اکثرا با آن درگیر خواهند بود امنیت در حوزه الکترونیک است.

مدیر نشر آرما افزود: ناشران  نگران هستند که فایل‌های کتاب در سایت‌های دیگر در معرض تحریف قرار نگیرد؛ کسانی که در این حوزه فعالیت دارند برای امنیت بیشتر کتاب‌های الکترونیک تلاش‌هایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ناشران نیز در حوزه الکترونیک به اندازه‌ای وارد شده‌اند اما هنوز نشر الکترونیک و فروش فایل کتاب به نوعی که قابل استفاده باشد جدی نشده است در آینده بخشی از بازار کتاب را حوزه نشر الکترونیک به خود اختصاص می‌دهد و سهم خود را از بازار می‌گیرد اما فکر نمی‌کنم این امر موجب خروج حوزه مکتوب از صحنه شود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه نشر الکترونیک جایگزین چاپ کتاب نمی‌شود، گفت: شاید حوزه نشر الکترونیک فروش قابل توجهی داشته باشد اما جایگزین حوزه چاپ نخواهد شد.

مدیر نشر آرما با اشاره به وضعیت نشر الکترونیک در کشور تصریح کرد: از لحاظ فنی در این حوزه از کشورهای دیگر چندان عقب نیستیم هرچند کاستی‌هایی وجود دارد اما آنقدر قابل توجه نیست.

وی با اشاره به فرهنگ سازی در حوزه الکترونیک افزود: حوزه الکترونیک ویژگی که دارد این است که بخشی از جامعه جوان به ویژه دانشجویان با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار