رییس فدراسیون ووشو:
وی ادامه داد: هم اکنون ووشوی ایران در جهان پس از چین، قدرت دوم محسوب می شود و هدف ما این است که چین را نیز پشت سر بگذاریم .
کد خبر: ۳۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 11 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، مهدی علی نژاد  افزود: در همین راستا، فروردین ماه امسال نیز دو مربی ووشو را به کشور چین اعزام کردیم تا سطح فنی آنان ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ووشوی ایران در جهان پس از چین، قدرت دوم محسوب می شود و هدف ما این است که چین را نیز پشت سر بگذاریم .

علی نژاد اظهار کرد : البته تیم ووشوی ایران در آسیا نیز پس از چین که مالک و صاحب این رشته رزمی است، در مکان دوم قرار دارد که این امر، نشان از قدرت کشورهای آسیای در ووشو است.

وی که برای انتخابات ریاست هیات ووشوی گیلان در رشت حضور داشت ، بیان کرد : در سه دوره اخیر مسابقات جهانی ووشو، تیم ملی ایران پس از چین، مقام دوم را کسب کرده و در دو دوره مسابقات آسیایی چین و کره جنوبی نیز، ووشو یکی از موفق ترین رشته های ورزشی ایران بوده است.

علی نژاد ادامه داد : کسب سه دوره عنوان نایب قهرمانی جهان، موفقیت بزرگی است که تیم ملی ووشو کسب کرده که البته در رده های سنی نیز این شرایط را داریم و حتی در مسابقات رده سنی جوانان 2014 ، چین را پشت سر گذاشتیم که این موفقیت به عنوان زلزله در رشته ووشو محسوب شد .

رییس فدراسیون ووشوی ایران خاطرنشان کرد : امسال دو رویداد مهم پیش رو داریم که مسابقات ووشوی قهرمانی جوانان آسیا یکی از این موارد است که اواسط مردادماه سال جاری در کشور چین برگزار می شود و رویداد دوم که بسیار مهم و حائز اهمیت است ، مسابقات قهرمانی جهان است که اواسط آبان ماه سال جاری در کشور اندونزی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد : هدف ما این است که با قدرت کامل در این دو رویداد مهم حضور یابیم به خصوص در رقابت های جهانی و امیدواریم که ووشوکاران ایرانی با درخشش در مسابقات جهانی ، چین را پشت سر بگذارند .

وی گفت : البته رشته ورزشی ووشو در جهان به سرعت در حال پیشرفت است و هم اکنون 150 کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند و برای اولین بار، امسال مسابقات قاره آفریقا برگزار می شود و سال 2017 نیز برای اولین بار ووشو وارد مسابقات المپیک دانشجویی خواهد شد .

وی افزود : امیدواریم که رشته ووشو وارد بازی های المپیک نیز شود تا شاهد درخشش ووشوکاران ایرانی در رقابت های مهم المپیک نیز باشیم .

علی نژاد در ادامه این گفت وگو ، به وضعیت ووشو در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: درسال 93 گیلان رتبه بیستم را در کشور کسب کرده و گرچه چند پله ای صعود کرده، اما این جایگاه به هیچ وجه شایسته و درخور ووشوی گیلان نیست .

وی بیان کرد : با وجود اینکه گیلان دارای مربیان بسیار کارآمدی است که در تیم های ملی نیز حضور دارند اما حدود 10 سال است که از این استان، ووشوکاری در تیم ملی بزرگسالان حضور ندارد و امیدواریم که رییس جدید هیات ووشوی گیلان بتواند با کمک مسوولان اداره ورزش و همچنین سایر پیشکسوتان این رشته و مربیان مجرب ، به زودی این رشته را به جایگاه اصلی خود در گیلان برساند .

انتخابات ریاست هیات ووشوی استان گیلان عصر یکشنبه در رشت برگزار شد که طی آن ، محمدرضا نوبخت با کسب 11 رای به عنوان رییس جدید این هیات منصوب شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار