مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: اقدامات خوبی در جهت احداث دو مجتمع آبرسانی جامکاران و مطهری در پیشوا صورت گرفته است که با راه اندازی آنها تا اواخر بهمن ماه سال جاری، حدود 20 هزار نفر و 5 هزار خانوار از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
کد خبر: ۳۳۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 29 November 2016
رضا پوررجب در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا که با حضور محمدکرم محمدی فرماندار این شهرستان، نعمت ا...ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد بیان داشت: سال 95 از بهترین سالها برای شرکت های آب و فاضلاب روستایی سطح کشور است و تاکنون اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

وی افزود: در جهت آبرسانی به روستاهای شهرستان پیشوا 7 میلیارد تومان برای مجتمع آبرسانی جامکاران که 18 روستا را آبرسانی می کند و 5 میلیارد تومان برای مجتمع شهید مطهری تخصیص یافته است.

پوررجب گفت: در حال حاضر در استان تهران از بارش های خوبی برخوردار نیستیم و  متوسط بارش از 240 میلی متر به 180 میلی متر رسیده و نشانگر این است که در سال های بعد مشکل آب شرب در شهرها و روستاها خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان اینکه هر چقدر که عمق چاه ها پایین تر برود، از کیفیت آب نیز کاسته خواهد شد افزود: در حال حاضر عمق چاه ها از 150 متر به بالای 280 متر رسیده است و آب آن از 10 لیتر در ثانیه تجاوز نمی کند و در سال های بعد این چاه ها از مدار بهره برداری خارج خواهند شد.

پوررجب تخصیص آب سد ماملو را برای تامین آب شرب شهرستان پیشوا ضروری دانست.

وی در پایان گفت: در نظر داریم برای اولین بار در روستاهای استان تهران، آب بسته بندی شده را با آرم شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در خدمت روستاییان قرار دهیم تا میان عشایر و نقاطی که امکان آبرسانی به آنها وجود ندارد به جای استفاده از روش سنتی تانکر، آب بسته بندی توزیع کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار