رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار از تخصیص 400هکتار اراضی ملی به شرکت شهرکهای صنعتی این شهرستان برای حمایت از بخش صنعت و ایجاد اشتغال خبرداد.
کد خبر: ۳۳۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 27 November 2016
ایرج قاسمی گفت: با هدف حمایت از اشتغال سریع، مولد و کارآفرین و حمایت از سرمایه گذاری صنعتی این اراضی تخصیص داده شده که بر این اساس واحدهای صنعتی تجمیع و ساماندهی می شوند که این اقدام نقش بسزائی در حفظ محیط زیست دارد.
وی افزود: با هدف توسعه جنگل کاری و فضای سبز و با همکاری شهرداری ها و شهرکهای صنعتی تاکنون حدود 120هکتار جنگل کاری دست کاشت در شهرستانهای شهریار، رباط کریم و بهارستان انجام شده است.
قاسمی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته قراراست امسال نیز 740هکتار جنگل کاری در سطح شهرستان های رباط کریم و بهارستان به مرحله اجرا درآید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار با اشاره به اینکه حدود 20 هزار هکتار از مساحت حوزه های آبخیز شهرستانهای شهریار و رباط کریم قابلیت اجرای عملیات آبخیزداری را دارد تصریح کرد: تاکنون بخشی از حوزه های آبخیز این دو شهرستان مورد مطالعه قرار گرفته که برای اجرای پروژه های آبخیزداری نیاز به اعتبار است که امیدواریم با توجه به اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل سیلاب اعتبارات لازم تخصیص یابد.
وی خواستار محدودیت فعالیتهای معدنی در این شهرستان شد و تأکید کرد: یکی از مسائلی که شهرستانهای غرب استان تهران و همچنین پایتخت را به مخاطره می اندازد کانون های گرد و غبار است که فعالیت معادن باعث تشدید این پدیده می شود.
قاسمی در ادامه اضافه کرد: با توجه به وزش باد غالبی که از سمت غرب به سوی پایتخت می وزد و حفظ مسائل زیست محیطی لازم است مسئولان و تصمیم گیران برای استعلام معادن جدید مناطق دیگری غیر از مناطق غرب استان تهران را مد نظر قرار دهند و نیاز است در این رابطه تجدید نظر جدی صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار