رئیس سازمان اوقاف امور خیریه با بیان اینکه بحث سلامت، بهداشت و توسعه آن در کشور یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان است، گفت: 133 بیمارستان موقوفه در کشور داریم که 30 بیمارستان وقفی در تهران واقع است.
کد خبر: ۳۳۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 27 November 2016
حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی گفت: تولید علم و فناوری به این دلیل که پشتوانه پایدار و مستمری در خصوص علم روز دنیاست، مدنظر سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث وقف علم و فناوری است و از این وقف حمایت کاملی را به عمل می‌آوریم.

وی با بیان اینکه بحث سلامت، بهداشت و توسعه آن در کشور یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: هم‌اکنون 25 درصد از مراکز درمانی فعلی در کشور وقفی است، ضمن اینکه 133 بیمارستان موقوفه هم در کشور داریم که در این بین 30 بیمارستان در تهران است.

رئیس سازمان اوقاف امور خیریه اظهار داشت: سال گذشته 7 تا 8 ملک وقفی را برای ساخت مراکز بهداشت و درمان در کشور در نظر گرفتیم که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در این زمینه برنامه ویژه‌ای هم برای توسعه مراکز درمانی در نظر داریم.

وی با بیان اینکه موضوعات قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با آن، حافظان، مدیران و معلمان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش‌های بسیاری می‌کنند، به همین دلیل وقف قرآنی و موضوعات مرتبط با آن مورد حمایت جدی سازمان اوقاف و امور خیریه است، ضمن اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری به این دلیل ظرفیت و توانایی کشور ما داشتن 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن است، در این راستا اقداماتی را نیز آغاز کرده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خاصی را در خصوص تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز روز کشور و همچنین به دلیل درگیر بودن کشور با مشکلات محیط زیست و آموزش تبلیغ به شیوه مدرن مسائل دینی و مذهبی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر کس در حد توان خود ولو جزئی می‌تواند واقف باشد و نیازی نیست که حتماً سرمایه یا املاک زیادی برای وقف داشته باشیم که بتواند وقف کرد، گفت: هر کس با توجه به توان خود می‌تواند وقف کند. در زمینه وقف یک کتاب هم تأثیرگذار است.

رئیس سازمان اوقاف امور خیریه افزود: چند سالی است که شعار «همه واقف باشیم» از سوی این سازمان مطرح شده، ضمن اینکه برای تحقق وقف جمعی و گروهی هم اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص وقف جمعی و گروهی به مجلس شورای اسلامی تقدیم و مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت. البته شورای نگهبان هم به لحاظ شرعی، آن را تأیید کرده است.

محمدی تصریح کرد: تعداد بالایی از واقفین می‌توانند با خریداری یکی از مراکز تجاری، آن را وقف عام کنند.

وی در پایان گفت:‌ وقف گروهی و جمعی به این دلیل پیشنهاد شده و مورد تصویب قرار گرفته و به قانون تبدیل شده که ممکن است تمکن مالی افراد آنقدر نباشد که بتوانند آنها وقف عمده‌ای را داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار