فرماندار شهرستان پیشوا گفت: توسعه مشاغل خرد و خانگی، بستر مناسبی را در جهت رفع مشکل اشتغال فراهم می سازد.
کد خبر: ۳۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 27 November 2016
محمدکرم محمدی فرماندار شهرستان پیشوا در نخستین جلسه شورای مهارت این شهرستان بیان داشت: اگر بتوانیم مهارت های لازم را به جمعیت بیکار آموزش دهیم، خواهیم توانست بخش مهمی از مشکل اشتغال را رفع کنیم ولی متاسفانه تاکنون در بحث ارائه مهارت های آموزشی نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم.

محمدی وجود مراکز دانشگاهی و تعدد دانشجویان را ظرفیت مهمی برای این منطقه دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای، ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت می توان زمینه صدور مجوزهای لازم را برای توسعه مشاغل خانگی از جمله طبخ و توزیع غذای خانگی، تولید ترشیجات، سبزی و ... که کمترین هزینه را در دست خانوارها می گذارد و برگشت پول فوری دارد، فراهم نمود.

فرماندار پیشوا با اشاره به پتانسیل های کشاورزی و دامی منطقه افزود:  دامداری های بزرگ مسیر خاصی را برای عرضه محصولات دامی طی می کنند اما می توانیم زمینه عرضه مستقیم محصولات لبنی دامداری های کوچک را در شهرستان فراهم کنیم تا ضمن ارائه محصول باکیفیت، زمینه اشتغال خانوارها نیز فراهم شود.

وی اظهار داشت: بخش اعظمی از اقتصاد، وابستگی بی چون و چرایی به بانوان دارد و اگر بتوانیم آموزش های مهارتی لازم را به بانوان ارائه دهیم، زمینه های شکوفایی اقتصاد، بیش از پیش فراهم خواهد شد.

فرمانداری پیشوا به راه اندازی نمایشگاه فصلی در این شهرستان اشاره کرد و در پایان گفت: راه اندازی نمایشگاه فصلی و عرضه تولیدات شهرستان با قیمت مناسب می تواند زمینه و فرهنگ لازم را برای توسعه مشاغل خانگی و در نتیجه رفع معضلات اشتغال فراهم سازد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار