سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری با بیان اینکه این شهرستان دارای حدود 216 هزار هکتار اراضی ملی است گفت: تاکنون با همکاری ادره ثبت اسناد و املاک حدود 183 هزار هکتار معادل 85درصد از کل اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.
کد خبر: ۳۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 27 November 2016
ضیاء نصرتی افزود: تاکنون بیش از 11هزار هکتار از این اراضی اصلاح هندسی گردیده که این اقدام مقدمه ای برای اجرای طرح کاداستر و اخد اسناد تک برگی است که سبب تثبیت نهائی مالکیت دولت بر اراضی ملی می شود.
وی از پایش و نظارت بر فعالیت معادن خبر داد و اظهار داشت: به منظور رعایت قوانین و مقررات مربوطه و جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی، معادن در حال فعالیت مورد پایش و نظارت قرار گرفته و با متخلفین که بر خلاف مقررات عمل کنند برخورد قانونی صورت می گیرد.
نصرتی تصریح کرد: اگر چه فعالیت معادن حمایت از تولید و اشتغال را بدنبال دارد اما بدلیل اینکه شهرستان ری دارای آب و هوای گرم و خشک بوده و برخی از مناطق از حساسیت بیشتری برخوردار است بروز فرسایش های بادی و ایجاد کانون های گرد و غبار دور از انتظار نیست که انجام فعالیتهای معدنی در این مناطق ایجاد این پدیده را شدت می بخشد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری تاکید کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان ری به پایتخت و حفظ مسائل زیست محیطی ضرورت ایجاب می کند تا فعالیت های معدنی در این مناطق محدود شود که امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران برای استعلام معادن جدید مناطق دیگری غیر از این مناطق را مد نظر قرار دهند و در این خصوص تجدید نظر صورت پذیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار