سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از 101 مورد پایش زیست محیطی و صدور 41 مورد اخطاریه به واحد های آلاینده شهرستان در آبانماه سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 26 November 2016
ولی اله محمدی با اعلام این خبرگفت : به دنبال برنامه کنترل و پایش مستمر  توسط  کارشناسان محیط زیست این اداره ، در ماه گذشته ، 101 مورد پایش از واحدهای صنعتی ، خدماتی و تولیدی صورت گرفت و 41 مورد اخطاریه زیست محیطی نیز به واحدهای آلاینده ابلاغ شد که از این آمار ، تعدادی از واحدها جهت پیگیری حقوقی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
وی اظهار داشت: اکثر  واحدهای آلاینده در شهرستان اسلامشهر شامل آبکاری ها ، ریخته‌گری‌ها ، کشتارگاه ها و دامداری ها ، واحدهای تولید شن و ماسه ، آسفالت و بتن  و تعدادی از واحدهای درودگری هستند که بعضا با فعالیت  غیراصولی خود ضمن ایجاد مزاحمت ، موجبات آلودگی محیط زیست منطقه و تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی را فراهم می نمودند  که با صدور اخطاریه های زیست محیطی ملزم به تعطیلی منابع آلاینده در مهلت تعیین شده می باشند .
محمدی در پایان تأکید کرد: در صورت بی توجهی صنایع نسبت به رفع آلودگی و  عدم رعایت الزامات زیست محیطی ضمن درج نام  واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده ، به استناد قوانین و مقررات با معرفی مسئول واحد به مراجع قضایی موضوع  قویا پیگیری حقوقی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار