معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: 10 درصد مدارس کشور تخریبی بوده و باید بازسازی شوند و 20 درصد مدارس نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
کد خبر: ۳۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 26 November 2016
مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «بیشترین فضاهای آموزشی فرسوده مربوط به کدام مناطق است و آیا در این بین سیستان و بلوچستان به صورت ویژه دیده شده است؟»، اظهار داشت: با یک واقعیت رو‌به‌رو هستیم که یک سوم فضاهای آموزشی کشور با استانداردها فاصله دارد و ایمن نیستند.

وی افزود: اینکه می‌گوییم یک سوم مدارس یا حدود 30 درصد ایمن نیستند بدان معناست که در برابر زلزله و در انطباق با استانداردها و آیین‌‌نامه‌های مهندسی ساختمان، ایمنی ندارند.

رئیسی با بیان اینکه مدارس ناایمن کشور در سال 1385، دوسوم کل مدارس را تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم و عنایتی که به آموزش و پرورش شد و با اعتبار 4 میلیارد دلاری که اختصاص دادند، درصد مدارس ایمن کشور دو برابر شد.

وی ادامه داد: یک سوم فضاهای آموزشی که با استانداردها فاصله دارند، بیشتر مدارسی هستند که نیازمند مقاوم سازی هستند و باید بهسازی لرزه‌ای شوند، یک بخش کمتری هم مدارس تخریبی هستند یعنی از 30 درصد مدارس ناایمن، دو سوم نیازمند مقاوم سازی و یک سوم آن نیازمند تخریب و بازسازی است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه 10 درصد مدارس کشور تخریبی هستند و باید تخریب و بازسازی شوند و 20 درصد باید مقاوم سازی شوند، گفت: عمده کلاس‌های درس و مدارس تخریبی در کلانشهرها و بافت‌های فرسوده شهرهای بزرگ و در رأس آن تهران است.

رئیسی اضافه کرد: در مناطق محروم کشور، استان سیستان و بلوچستان در مقام اول و استان آذربایجان غربی بیشترین مدارس تخریبی را در مناطق محروم به خود اختصاص داده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار