مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور گفت: فعالیت هر واحد فعال در حوزه کودک، غیر از مهد کودک، تحت هر عنوانی غیر قانونی است که فعالیت خانه اسباب بازی از جمله این فعالیت های غیر قانونی به شمار می آید.
کد خبر: ۳۳۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 26 November 2016
صلاح‌الدین فاطمی‌نژاد افزود: طی 2 ماه اخیر 48 واحد فعال در حوزه کودک با عناوینی مانند خانه اسباب بازی، خانه مادر و کودک، سرای کودک و مهدقرآنی با همکاری نیروی انتظامی پلمب شد؛ چرا که این واحدها در حقیقت کار مهدکودک را انجام می دادند؛ این در حالی بود که از بهزیستی نیز مجوزی نداشتند.
وی بهزیستی را تنها متولی صدور مجوز این واحدها،عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیشتر این واحدها و مهدهای قرآنی ، مجوز فعالیت خود را از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا بسیج می گیرند در حالی که تنها متولی صدور مجوز این واحدها، بهزیستی است.
مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: فعالیت واحدهای مرتبط با کودکان، شرایط و الزاماتی را می طلبد تا منجر به نبوغ عالیه کودک شود اما اگر هر ارگانی یک واحد در این زمینه راه اندازی کند ممکن است هرحادثه ای در این واحدها رخ دهد.
فاطمی نژاد در خصوص این نظر که بیشترخانه های اسباب بازی تحت نظر شهرداری هستند چنین گفت: مجوز فعالیت خانه های اسباب بازی را شهرداری صادر کرده است اما ما به آنان تذکرهای لازم را اعلام کردیم که باید این مجوز از سوی بهزیستی داده شود که مسئولان خانه های اسباب بازی توجهی نکردند یا اینکه خواستار انعقاد تفاهمنامه در این رابطه بودند؛ درحالی که این موضوع با انعقاد تفاهمنامه حل نمی شود.
وی خاطرنشان کرد:قانونگذار تصریح کرده است که مهد های کودک یا هر فعالیت در زمینه کودک، تحت نظر بهزیستی باشد که در این خصوص مهدهای قرآنی را که از جای دیگری به جز بهزیستی مجوز گرفته اند نیز پلمب شد.
وی تصریح کرد: سال های قبل به این واحدها اخطار می دادیم و آنان از بهزیستی مجوز می گرفتند اما امسال مستقیما این واحدهای غیرمجاز را پلمب کردیم؛ البته مسولان ارگان هایی که مجوز صادر کرده بودند ، ناراحت شدند اما این مساله تکلیف قانونی است.
مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور از خانواده‌ها خواست تا گزارش واحدهای غیرمجاز مراقبتی و آموزشی کودکان تحت عناوین مختلف از جمله سرای کودک یا خانه اسباب بازی را به سامانه پیامکی 3000012333 اعلام کنند.
فاطمی نژاد تاکید کرد:بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت‌های مهدکودک است و این سازمان در جهت اجرای قوانین و اهمیت حفظ سلامت جسم و روان و آموزش صحیح کودکان زیر 6 سال با همکاری مراجع انتظامی و در جهت ساماندهی فعالیت مهدهای بدون مجوز از این سازمان اقدام به تعطیلی این واحدها کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود واحدهای پلمب شده می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان مربوطه، درخواست اخذ مجوز قانونی مهد کودک را ارائه کنند تا پس از طی تشریفات و مراحل قانونی برای آنها مجوز فعالیت صادر شود.
وی از خانواده ها خواست تا برای حفظ سلامت، رشد و بالندگی کودکان خود ، آنان را در مهدهای کودک دارای مجوز از بهزیستی ثبت‌نام کنند تا کودکان در مسیر صحیح آموزش و تعالی قرار گیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار