معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری رباط کریم در نخستین کارگروه پایش تصویری این شهرستان گفت: یکی از اهداف این کارگروه ارتقای سطح امنیت عمومی و ایجاد نظم در حوزه ترافیکی شهرستان است.
کد خبر: ۳۳۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 26 November 2016
احمد صابری افزود: منظور از پایش نظارت از طریق تصویر برای ارتقای سطح امنیت و ترافیک در سطح شهرها می باشد که در شهرستان رباط کریم در دو بخش شهرک های صنعتی و شهرهای شهرستان مورد بررسی و اقدام  قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: به دلیل عدم امکانات زیرساختی دچار ناهنجاریهای هستیم که برای مردم و مسولان آزار دهند است و از اینرو ضرورت اقدام در این زمینه مشهود است.
صابری عمده مشکل شهرستان رباط کریم را دو مورد ترافیکی و امنیتی عنوان نمود و گفت: در بخش ترافیکی , تصادفات جاده ای  مد نظر است و در بخش امنیتی , ارتکاب برخی از جرائم به دلیل عدم استقرار مستمر پلیس (به دلیل کمبود نیرو) . که هردو مشکل منجر به کاهش امنیت شهروندان خواهد شد .
وی افزود: با توجه به سیاسیت چابک سازی دولت , تامین امنیت تنها وظیفه پلیس نیست بلکه نهادهای غیر دولتی نیز می توانند با استقرار سامانه پایش متصل به مرکز پلیس سطح امنیت را ارتقا داده و در کاهش جرائم به ایفای نقش بپردازند.
صابری دستورالعمل پایش تصویری از وظایف شهردارها در داخل شهر و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در خارج از شهر عنوان نمود.
وی از واحدهای صنفی نیز خواستار نصب این سامانه شد و اظهار داشت: با بهره گیری از سامانه پایش ضریب امنیتی بالاتر رفته و مسائل و مشکلات به سرعت قابل پیگیری خواهد بود و با کمترین هزینه می توان بیشترین مشکلات را حل نمود.
شایان ذکر در این جلسه مقرر شد صدور پروانه کسب منوط به استفاده از این سامانه گردد.
صابری خاطرنشان کرد: در فرایند زمانی استقرار سامانه پایش تصویری منجر به فرهنگ سازی و خود مراقبتی می گردد و این امر نوید بخش ایجاد شهری امن به دور از هرگونه ناهنجاری خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار