به نظر می‌رسد حتی اگر وب‌کم خود را هم بسته باشید، راهی وجود دارد که هکرها از طریق هدفون، به جاسوسی اطلاعات بپردازند.
کد خبر: ۳۳۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 26 November 2016
 یک گروه از محققان از دانشگاه بن گوریون برنامه‌ای به اسم Speake(a)r را ایجاد کرده‌اند که نشان می‌دهد هکرها با استفاده از تراشه‌های صوتی شرکت RealTek می‌توانند حتی در صورت عدم دسترسی به وب‌کم، افراد مورد نظر خود را با استفاده از کانال‌های هدفون جاسوسی کنند.

برنامه Speake(a)r می‌تواند به کامپیوتر دسترسی یافته و صداها را حتی وقتی که میکروفون خاموش است یا از کامپیوتر جدا شده، ضبط کند. این بدافزار می‌تواند بلندگو و یا هدفون را با تبدیل ارتعاشات به سیگنال های الکترومغناطیسی به میکروفن تبدیل کند.

تبدیل هدفون به میکروفن و استفاده از آن، خبر جدیدی نیست، اما محققان دریافته‌اند که بدافزار با بهره‌گیری از ویژگی‌های تراشه های صوتی شرکت RealTek ، که کانال خروجی کامپیوتر را به کانال ورودی منتقل می‌کند، اجازه می‌دهد که هدفون‌ها صدا را ضبط کنند، حتی زمانی که تنا به یک پورت خروجی وصل شده‌اند.

محققان اشاره می‌کنند که دسترسی از طریق تراشه‌های RealTek می‌تواند تقریبا هر کامپیوتر رومیزی دارای سیستم عامل ویندوز و یا مک را قربانی این نوع از نرم‌افزارهای مخرب کند. بهترین راه‌حل برای جلوگیری هکرها از استراق سمع مکالمات، جایگزین کردن تراشه‌های صوتی در داخل کامپیوتر است. این شرکت هنوز پاسخی در برابر تحقیقات نداده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار