حجت‌الاسلام ناصر قوامی:
اصولگرایان فرد برجسته‌ای ندارند که ارائه کنند. در میان کاندیداهای مطرح آنها قالیباف ظاهرا گفته نمی‌آیم؛ احمدی‌نژاد هم که از حضور در انتخابات منع شده است. اینها وقت ندارند چند نفر را بیاورند، ببینند کدام یک رای‌آوری بیشتری دارد.
کد خبر: ۳۳۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 25 November 2016
حجت‌الاسلام سیدناصر قوامی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره استراتژی اصولگرایان و سناریوهای مطرح شده در ارتباط با راهبردهای آنها اعم از وحدت بر سر یک کاندیدا یا وحدت گفتمان با حضور چند کاندیدا گفت: اصولگرایان در این دوره با مشکلاتی رو به رو هستند. اول این که اتحاد و اتفاق بین‌شان برقرار نمی‌شود. دومین مشکل اصولگرایان این است که گزینه مورد وثوق همه جریان‌های اصولگرایی وجود خارجی ندارد که حول آن ائتلاف کنند. بنابراین آنها به وحدت نمی‌رسند. آنها فردی که مقبولیت داشته باشد و بتوانند در مقابل روحانی قد علم کند، در جبهه اصولگرایی ندارند. در نهایت این که برخی از خود چهره‌های اصولگرا به ویژه در میان اصولگرایان میانه‌رو بر این باورند که روحانی بهترین نامزد است و برای او تبلیغات می‌کنند.

او همچنین درباره احتمال تقویت راهبرد معرفی چند کاندیدا با هدف شناسایی کاندیدای رای‌آورتر نیز گفت: بعید می‌دانم جریان اصولگرایی بتواند در نهایت به پیرامون یک فرد به ائتلاف برسد و اگر هم چنین برنامه‌ای داشته باشند، الان خیلی دیر شده است. اینها فرد برجسته‌ای ندارند که ارائه کنند. در میان کاندیداهای مطرح آنها قالیباف ظاهرا گفته نمی‌آیم؛ احمدی‌نژاد هم که از حضور در انتخابات منع شده است. اینها وقت ندارند چند نفر را بیاورند، ببینند کدام یک رای‌آوری بیشتری دارد.

نماینده مجلس ششم در خصوص دلیل عدم توفیق جلیلی به عنوان کاندیدایی که قبلا شانسش را امتحان کرده و شکست خورده نیز گفت: جلیلی وقتی می‌تواند مطرح شود که چند اصولگرا رقیب او باشند و هیچ اصلاح‌طلبی حضور نداشته نباشد. در شرایطی که درها روی اصلاح‌طلبان بسته شده باشد، جلیلی برنده می‌شود. ممکن است اصولگرایان به این جمع‌بندی برسند که در را مجددا روی اصلاح‌طلبان ببندند و روی جلیلی باز کنند. در غیر این صورت جلیلی این بار هم بیاید شکست سختی خواهد خورد.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار